پس از اعاده دادرسی؛ مصطفی خسروی از اتهام انتسابی تبرئه شد

مصطفی خسروی از هواداران عرفان حلقه، توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر تهران از اتهام انتسابی تبرئه شد. پرونده او، پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی به این شعبه ارجاع شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی خسروی از هواداران عرفان حلقه توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر تهران از اتهام انتسابی تبرئه شد.

این پرونده که جهت اعاده دادرسی به شعبه ۹ دیوان عالی کشور ارسال شده بود، به دنبال پذیرش این درخواست، جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود.

پیش از این، در پی ارجاع پرونده به دادگاه تجدیدنظر آقای خسروی با تودیع قرار کفالت ۵۰۰ میلیون تومانی و تا زمان تشکیل دادگاه آزاد شد.

آقای خسروی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شده بود.

مصطفی خسروی‌ در تاریخ ۱۲ آذرماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۳ دیماه همان سال با تودیع قرار کفالت به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.