اعتصاب غذای یوسف مهراد در زندان اراک

یوسف مهراد یکی از متهمان “سب النبی” محبوس در زندان اراک، از روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی، دست به اعتصاب غذا زده است. پیشتر محمد آرمان وکیل مدافع آقای مهراد از تایید حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور و صدور حکم ۸ سال حبس از بابت بخش دیگر پرونده موکلش توسط دادگاه انقلاب اراک خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، یوسف مهراد یکی از متهمان “سب النبی” محبوس در زندان اراک، دست به اعتصاب غذا زد.

اعتصاب غذای آقای مهراد در اعتراض به محرومیت از حق تماس تلفنی، صورت گرفته است.

پیشتر محمد آرمان وکیل مدافع این شهروند از تایید حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور و صدور حکم ۸ سال حبس از بابت بخش دیگر پرونده موکلش توسط دادگاه انقلاب اراک خبر داده بود. وکیل تسخیری یوسف مهراد، با اشاره به اینکه موکل او باید تبرئه شود، حکم صادره و تایید آن توسط دیوان عالی کشور را “نا عادلانه” توصیف کرد.

هرانا پیشتر ضمن احراز هویت تعدادی از متهمان این پرونده از صدور حکم اعدام توسط شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان مرکزی برای دو متهم اصلی به نام‌های سید صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد به اتهام «سب النبی» خبر داده بود. این حکم مورخ ۲ اردیبهشت ماه در زندان اراک به این شهروندان ابلاغ شده است. همچنین جلسه دادگاه بخش دیگری از پرونده یوسف مهراد به تبلیغ علیه نظام، تشکیل گروه، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری که به گفته وکیل مدافع وی منتهی به صدور حکم ۸ سال حبس تعزیری شده، در تاریخ ۳ خردادماه سال جاری در شعبه یک دادگاه عمومی و انقلاب اراک برگزار شده است.

یوسف مهراد در تاریخ ۴ خردادماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در اردبیل بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شد. او پدر ۳ کودک خردسال است.

این دو شهروند پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و به مدت ۸ ماه از حق ملاقات و برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده اند.