گزارشی از آخرین وضعیت فرهاد چهره سا در زندان اراک

فرهاد چهره سا، زندانی عقیدتی دوران محکومیت خود را در زندان اراک سپری می‌کند. آقای چهره سا پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اراک و شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری این شهرستان به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از تسلیم به رای این محکومیت به ۶ سال زندان تقلیل یافت

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرهاد چهره سا، زندانی عقیدتی دوران محکومیت خود را در زندان اراک سپری می‌کند.

آقای چهره سا در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۹ توسط نیروهای پلیس امنیت بازداشت و به مدت ۳۳ روز در سلول انفرادی یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی نگهداری شد. پس از پایان مراحل دادراسی و پیش از صدور حکم، علیرغم صدور قرار وثیقه با آزادی موقت آقای چهره سا مخالفت شد.
فرهاد چهره سا کومله، نهایتا تیرماه امسال در بخش نخست پرونده توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اراک از بابت اتهام “تشکیل و عضویت در گروه و دسته جات به قصد بر هم زدن امنیت کشور” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین شهریورماه امسال در بخش دوم پرونده خود توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری اراک به ریاست قاضی پارسا کرامت از بابت اتهامات “توهین به مقدسات، جعل داده‌های رایانه‌ای و نشر اکاذیب به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی و استفاده از اسناد سجلی دیگری به صورت غیرمجاز” به مجموعا ۸ سال حبس تعزیری و ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. پس از ادغام پرونده‌ها و تسلیم به رای محکومیت آقای چهره سا به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

در این پرونده علاوه بر آقای چهره سا، صدرالله فاضلی زارع، یوسف مهراد، اکرم صفایی، کبرا ایمانی اورتاکند و سمیرا رضایی پور نیز حول مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با عنوان “نقد خرافه و مذهب” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

همچنین اکرم صفایی از بابت اتهام “تحریک افراد به انجام جرائم منافی عفت، انتشار داده‌های رایانه‌ای و تصاویر مستهجن و انتشار تصاویر خصوصی بدون رضایت وی در سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی” و سمیرا رضایی پور و کبری ایمانی از بابت اتهام “توهین به مقدسات” توسط این شعبه محاکمه شده و حکم آنان به حالت تعلیق در آمد.

هرانا پیشتر در گزارشی ضمن احراز هویت شماری از متهمان این پرونده از صدور حکم اعدام برای سید صدرالله فاضلی زارع و یوسف مهراد توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان مرکزی به ریاست قاضی مهراندیش به اتهام “سب النبی” خبر داده بود. یک منبع مطلع در خصوص انتقال پرونده تمامی این شهروندان به شهرستان اراک به هرانا گفته بود: «بازپرس پرونده پیشتر با نام مستعار “آئورلیانو” از طریق همین کانال تلگرام با سید صدرالله فاضلی زارع مناظره کرده و تشکیل پرونده داده بود. به همین دلیل پس از بازداشت پرونده همه بازداشت شدگان در اراک مورد بررسی قرار گرفت.»

فرهاد چهره سا کومله، ساکن شهرستان لنگرود و متولد ۱۳۵۳ است.