ارومیه؛ ادامه اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی و مذهبی

امروز دوشنبه ۲۲ آذر برای دومین روز متوالی اعتصاب کلیه زندانیان محبوس در بند زندانیان سیاسی و مدنی زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به احتمال انتقال آنها به یک بند فوق‌ امنیتی جدید کماکان ادامه دارد و زندانیان از دریافت غذای دولتی زندان خودداری کردند.

از سوی دیگر اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی دیگر کُرد به نام‌های کیهان مکرم و نایب حاجی‌زاده ادامه دارد و امروز کیهان مکرم با دستور مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شد.

کیهان مکرم در اعتراض به عدم اجرای طرح دوفوریتی کاهش مجازات حبس در رابطه با پرونده محکومیت خود و نایب حاجی‌زاده در اعتراض به محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان مطلع شده است که امروز دوشنبه ۲۲ آذر ماه مسئولین زندان مرکزی ارومیه در دومین روز اعتصاب با ۴۵ زندانی سیاسی و مذهبی در بند این زندانیان ملاقات کرده و بر انتقال این زندانیان به بند جدید فوق امنیتی اصرار کرده‌اند.زندانیان سیاسی و مدنی نیز در این ملاقات از ادامه اعتصاب خود خبر داده و شرایط حاکم در بند فوق امنیتی جدید را غیرانسانی توصیف کرده‌اند.
در روزهای گذشته رئیس زندان در جلسه‌ای با زندانیان این بند اعلام کرده است که بند جدیدی برای نگهداری زندانیان سیاسی و مذهبی ساخته شده و در روزهای آتی کلیه زندانیان به این بند جدید منتقل خواهند شد.

با انتقال زندانیان به این بند، کلیه ارتباطات زندانیان سیاسی و مذهبی با بندهای دیگر زندان قطع خواهد شد و همچنین بند جدید مساحت، خدمات و امکانات کمتری نسبت به بندهای این زندان دارد.

این بند در کنار بند کارگری و در محل سابق حمام زندان اصلی زندان در دو طبقه ساخته شده و یک طبقه برای زندانیان دادسرای نظام و طبقه همکف نیز برای زندانیان سیاسی و مذهبی در نظر گرفته شده است.

بندی که هم‌اکنون زندانیان سیاسی و مذهبی در آن قرار دارند دارای ۵ اتاق و هر در هر اتاق ۶ تخت ۳ طبقه وجود دارد. همچنین ۱۵ دوربین و ۱۴ دستگاه پارازیت در کلیه اتاق‌ها، دستشویی، حمام، آشپزخانه و هواخوری این بند نصب شده است. نصب دستگاه پارازیت در این بند در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان بارها نسبت به سرطان‌زا بودن آن هشدار داده‌اند.