گزارشی از آخرین وضعیت سید شهاب حسینی در زندان رجایی شهر کرج

سید شهاب حسینی، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند. آقای حسینی که علیرغم داشتن اختلالات اعصاب و روان بارها توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته، روز سه شنبه ۱۶ آذرماه، پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه نگهداری در یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج، به بند عمومی این زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید شهاب حسینی، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.

به گفته یک منبع مطلع، این شهروند در تاریخ ۵ تیرماه ۹۹ به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج منتقل و سرانجام پس از گذشت بیش از ۱۷ ماه، روز سه شنبه ۱۶ آذرماه، به بند ۷ این زندان منتقل شد.
این منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی به هرانا گفت: «خانواده این زندانی که پرونده مستند مبنی بر اختلال روانی در بیمارستان نفت دارد، بارها درخواست برای عدم توانایی تحمل حبس را به دادستان و مراجع ذی ربط مطرح کرده‌اند، با این حال نه تنها به درخواست این خانواده پاسخی صریح و روشن داده نشده، بلکه این زندانی به عناوین مختلف بارها توسط مسئولان زندان به نام‌های محرمی مسئول بند اطلاعات، شهبازی دفتردار رئیس زندان، محسن منصوری افسر شب و احسان دوست پاسیار بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته که موجب وخامت حال و در یک مورد شکستگی لگن وی شده است.»

آقای حسینی در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد. گفته می‌شود که نیروهای امنیتی برای اخذ اعتراف اجباری اقدام به بازداشت شماری از اعضای خانواده او کرده بودند. نهایتا تحت این فشارها آقای حسینی در گزارشی با مضمون تلاش برای بمب گذاری، تن به اعتراف اجباری علیه خود می‌دهد. آشهاب حسینی پس از چند ماه از یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

سید شهاب حسینی توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام بغی از طریق هواداری از داعش به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
سید شهاب حسینی، فرزند احمد و متولد اهواز است.