با پایان ایام مرخصی؛ سه زندانی سنی مذهب به زندان ارومیه بازگشتند

محسن محالی، فاروق لواشلوئی و مولود معروفی زندانیان سنی مذهب، در تاریخ ۴ شهریورماه، با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشتند. این زندانیان امروز پنجشنبه ۱۱ شهریورماه، از بند قرنطینه به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۴ شهریورماه ۱۴۰۰، محسن محالی، فاروق لواشلوئی و مولود معروفی، با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشتند.

این سه زندانی سنی مذهب امروز پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰، از بند قرنطینه به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شدند.
مولود معروفی در تاریخ ۲۲ مردادماه سال جاری و فاروق لواشلویی و محسن محالی، مورخ ۲۳ مردادماه امسال، از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بودند.

مولود معروفی اهل شهرستان بوکان، در سال ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و دو ماه بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.

این زندانی سنی مذهب توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در گروهای سلفی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم در شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۳ سال حبس تقلیل یافته است. پس از آن به دنبال درخواست اعمال طرح کاهش مجازات، حکم آقای معروفی به ۲ سال حبس کاهش یافته و از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان ارومیه در حال تحمل دوران محکومیت خود است.

آقای لواشلویی نیز در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه منتقل شد. این شهروند پس از ۱۶ روز با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف زاده از بابت اتهام عضویت در گروه جبهه النصره به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تقلیل یافت.

فاروق لواشلویی سنگان، فرزند خسرو، ۳۰ ساله و شهروند اهل شهرستان اشنویه است.

آقایان محالی و لواشلویی پیشتر به همراه ۱۲ تن دیگر از زندانیان محبوس در زندان ارومیه در تاریخ ۱۹ آذرماه ۹۹ در اعتراض به عدم اجرای طرح کاهش مجازات حبس تعزیری در پرونده‌های خود دست به اعتصاب زده و در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۹ در پی وعده مساعد مسئولان قضایی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب خود پایان دادند.