تداوم اعتصاب غذای ایرج صوفی محمد در زندان ارومیه

ایرج صوفی محمد، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه علیرغم حال نامناسب جسمی ناشی از اعتصاب غذا در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان نگهداری می‌شود. آقای صوفی محمد روز شنبه ۹ مردادماه با درخواست انتقال به زندان مهاباد اعتصاب غذا کرده و پس از اعلام اعتصاب به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰، ایرج صوفی محمد، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه علیرغم حال نامناسب جسمی ناشی از اعتصاب غذا در یکی از سلول‌های انفرادی این زندان نگهداری می‌شود.

آقای صوفی محمد روز شنبه ۹ مردادماه با درخواست انتقال به زندان مهاباد اعتصاب غذا کرده و پس از اعلام اعتصاب به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بود.

وی پیشتر از بابت اتهام “عضویت در گروه های سلفی” به ۱۵سال حبس محکوم شده بود. این حکم با اعمال قانون کاهش مجازات به ۱۰سال حبس تقلیل یافت.

آقای صوفی محمد، فرزند ابراهیم و شهروند اهل مهاباد پیشتر نیز سابقه بازداشت و زندان را داشته است. وی در سال ۱۳۹۶ به اتهام “عضویت در گروه انصار الاسلام” به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از پایان دوره محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.