مسیحیان احضار شدند تا به اتهامات “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی” پاسخ دهند

هشت نوکیش مسیحی در جنوب غربی شهر دزفول احضار شده اند تا به اتهامات “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران” پاسخ دهند.

هشت مسیحی – حجت لطفی خلف ، اسماعیل نریمان پور ، علیرضا وارک شاه ، محمدعلی (داوود) ترابی ، علیرضا روشنایی زاده ، مسعود نبی ، محمد کیدگاپ و محسن سعادتی زاده – سه شنبه 20 تیر احضار شدند تا در شعبه چهارم دادسرای دادگاه مدنی و انقلاب دزفول ظرف پنج روز.

چهار نفر از این افراد – حجت ، اسماعیل ، داوود و علیرضا وارک شاه – در ماه آوریل دستگیر شدند و پس از امضای بیانیه هایی که متعهد بودند هنگام احضار حاضر شوند ، آزاد شدند.

در آن زمان چندین مسیحی دیگر نیز مورد بازجویی قرار گرفتند و دستور دادند برای جلوگیری از فعالیتهای بعدی مسیحیان تعهداتی را امضا کنند ، در حالی که برخی از مسیحیان از جمله اسماعیل مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

داوود قبلاً به دلیل فعالیتهای مسیحی دستگیر شده بود – در اکتبر 2017 ، زمانی که برای یک ماه بازداشت بود .

اتهامات علیه این هشت نفر تحت ماده 500 قانون مجازات اسلامی است ، یکی از دو ماده ای که در اوایل سال جاری به طور بحث برانگیزی اصلاح شد.

ماده 19، یک سازمان اختصاص داده شده به حمایت از آزادی بیان، به نام تغییرات به ماده 500 به ویژه “کامل در حمله به حق آزادی مذهب و عقیده”.

هنوز مشخص نیست که آیا اتهامات علیه هشت مسیحیان حاوی عبارت جدیدی از ماده 500، اما این مورد بود که سه نوکیش مسیحی در کرج حداکثر جملات داده شد پنج سال زندان در ماه گذشته برای “تبلیغ که بر خلاف دین مقدس اسلام به شیوه ای انحرافی آموزش می دهد “.

دزفول بخشی از استان خوزستان است که طی روزهای اخیر اعتراضات به دلیل کمبود آب آغاز شده و گزارش هایی مبنی بر پاسخ سنگین به معترضان وجود دارد.

یکی از افراد محلی به نیویورک تایمز گفت: “ما مدام فریاد می زدیم:” ما آب می خواهیم ، فقط آب ، آب نداریم! ” آنها با خشونت و گلوله به ما پاسخ دادند. “