اعتصاب غذای داود جباری در زندان ارومیه

داود جباری مراغوش، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از امروز چهارشنبه ۹ تیرماه اقدام به اعتصاب غذا کرد. اعتصاب غذای آقای جباری در اعتراض به بلاتکلیفی وی صورت گرفته است. به دنبال این اقدام اعتراضی، داود جباری و یاسر شرافت الدین که روز گذشته در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود به سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰، داود جباری مراغوش، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه اقدام به اعتصاب غذا کرد.

اعتصاب غذای آقای جباری در اعتراض به بلاتکلیفی وی صورت گرفته است. به گفته یک منبع مطلع او پیشتر به حکم صادره علیه خود اعتراض کرده ولی تاکنون پاسخی به این اعتراض داده نشده است. این شهروند امروز به دنبال اعتصاب غذا به یکی از سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شد.
داود جباری مراغوش، فرزند حسین در تاریخ ۱۴ خردادماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه دولت اسلامی “داعش” به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

همچنین یاسر شرافت الدین (شراف الدین)، زندانی محبوس در زندان ارومیه، که روز سه‌شنبه ۸ تیرماه اعتصاب غذا کرده بود، شب گذشته به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شد.
اعتصاب غذای آقای شرافت الدین در اعتراض به عدم اعمال قانون کاهش مجازات در خصوص پرونده او، عدم موافقت با انتقال وی به زندان نقده، محاسبه نشدن ایام بازداشت قبلی در کشور افغانستان پیش از تحویل به ایران و مخالفت با اعزام وی به مرخصی صورت گرفته است.

این شهروند در سال ۹۶، از بابت اتهام عضویت در گروه های سلفی در افغانستان بازداشت و پس از دو سال بازداشت در افغانستان، در شهریورماه ۹۸ به ایران تحویل داده شد.

آقای شرافت الدین نهایتا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام عضویت در گروه های سلفی به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم قطعی شد.

یاسر شرافت الدین، ۲۴ ساله، فرزند کمال و اهل شهرستان اشنویه است.

FacebookTwitterاشتراک گذاری