انتقاد مولانا ساداتی از اقدامات تفرقه افکنانه رسانه‌های جمهوری اسلامی

مولانا ساداتی با انتقاد از تعابیر اختلاف افکنانه رسانه‌های جمهوری اسلامی، از آنها خواست IMG 1092 - مولانا ساداتی : مبنای عمل مسئولان ؛ قانون باشد نه اعمال سلیقه های فردی و گروهیبه رسالت واقعی خود عمل کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، “مولانا عبدالصمد ساداتی” امام جمعه اهل سنت سراوان در خطبه‌های نماز جمعه ۴ تیر ماه ۱۴۰۰، ضمن اشاره به قانونی و به حق بودن مطالبات جامعه اهل‌سنت، از رسانه‌ها خواست به جای مطرح کردن سخنان خلاف واقع و اختلاف افکنی، به رسالت واقعی خود عمل کنند.

مولانا ساداتی با بیان اینکه سخنان “نسنجیده”، خلاف واقع و گزارشات نادرست خیانت به کشور و حرکت در جهت اهداف دشمنان ملت است، گفت: “اینگونه اظهارات برای به حاشیه راندن مطالبات به حق قومی و مذهبی است.”

امام جمعه اهل سنت سراوان با تأکید بر اینکه علمای اهل‌سنت دنبال سهم‌خواهی و منافع شخصی نیستند، افزود: “برخورداری از نگاه یکسان و عدالت اسلامی حق اقوام و مذاهب است. مشارکت شهروندان در همه سطوح کشور بر اساس اصل شایسته‌سالاری در قانون تصریح شده و دولتمردان متعهد به انجام آن هستند و از این نباید کسی واهمه‌ای داشته باشد.”

مولانا ساداتی اقلیت‌های قومی و مذهبی را برای کشور فرصت و نعمت دانست و بر لزوم قدردانی از آنها تأکید کرد.

امام جمعه اهل‌سنت سراوان با اشاره به اینکه توهین و تحقیر به مقدسات، باورها و شخصیت‌های قومی و مذهبی در رسانه‌های جمهوری اسلامی سابقه داشته است و برنامه تقسیم استان که آرزوی دشمنان این مرز و بوم است؛ تلاش همین اشخاص است؛ خواستار جلوگیری از فعالیت این رسانه‌ها و اشخاص شد.

این اظهارات مولانا ساداتی پس از آن صورت گرفت که روز ۲ تیر ماه ۱۴۰۰، روزنامه جمهوری اسلامی و برخی دیگر از رسانه‌ها، تغییر موضع اهل سنت از اصلاح‌طلبان به اصولگرایان را تلاش برای امتیاز گرفتن در انتخابات و سهم‌خواهی توصیف کرده بودند.