توضیح دانشگاه تهران درباره اخراج کسری نوری: مدارک زندانی بودن بیاورد

محمدعلی زارع، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران، می‌گوید کسری نوری، درویش زندانی، کسری نوری، درویش و دانشجوی زندانی به دلیل عدم ثبت نام از این دانشگاه اخراج شده و اگر مدارکی درباره دلیل عدم مراجعه برای ثبت نام را ارائه دهد، «ثبت نام او قابل انجام است».

در حالی که کسری نوری از اسفند سال ۹۶ تاکنون در زندان به سر می‌برد، این مقام دانشگاه تهران به خبرگزاری ایسنا گفته است کسری نوری باید مدارک زندان بودن خود را ارائه دهد.

پوریا نوری، برادر کسری نوری، اوایل تیر امسال با انتشار عکسی از نامه معاونت آموزشی دانشگاه تهران در توییتر، خبر داد که کسری نوری به دلیل «عدم مراجعه» از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از تحصیل در دانشگاه محروم شده است.

کسری نوری از دراویش گنابادی و از مدیران وب‌سایت «مجذوبان نور» در جریان واقعه گلستان هفتم، اول اسفند ۹۶ به همراه صدها تن دیگر از دراویش بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به شهرستان «ثلاث باباجانی» و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

این درویش زندانی در زمان بازداشت دانشجوی مقطع کارشناسی ‌ارشد حقوق بشر در دانشگاه تهران بود و به گفته برادرش از زمان بازداشت تاکنون بدون مرخصی در زندان به‌سر می‌برد.

این خبر واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و دانشجویان را به دنبال داشت و دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه خواستار «لغو حکم اخراج غیر قانونی و غیر انسانی» این دانشجوی زندانی شدند.

بر اساس آیین‌نامه انضباطی دانشجویان «در صورت پیگرد یا محکومیت قطعی قضایی که منتهی به بازداشت موقت یا حبس شود، مدت بازداشت یا حبس جزو سنوات دانشجو محسوب نمی‌شود و دانشجو پس از پایان مدت محکومیت می‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد».

در ادامه بندی از این آیین‌نامه همچنین آمده است که «چنانچه مدت محکومیت از مدت مجاز مقطع تحصیلی بیشتر باشد، دانشگاه نحوه ادامه تحصیل را با موقعیت جدید آموزشی تطبیق می‌دهد».