مولانا عبدالحمید: الحاق زمین های شهروندان به اراضی ملی اقدامی ظالمانه است

مولانا عبدالحمید امام جمعه و مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان، از الحاق زمین های شهروندان به اراضی ملی در جنوب بلوچستان انتقاد کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۰، مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت چابهار ضمن انتقاد از قرار گرفتن زمین های شهروندان در اراضی ملی و الحاق آنها به زمین های منطقه آزاد، این اقدام منابع طبیعی را ظالمانه خواندند.

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه مردم مناطق ساحلی جنوب بلوچستان از قدیم الایام در این سرزمین زندگی کرده‌اند و آبا و اجدادشان برای صیانت از این مناطق کشته داده اند و دشواری ها و سختی‌های جغرافیایی و سایر مشکلات این منطقه را تحمل کرده اند، آنها را حق‌دارترین افراد به منافع این مناطق دانست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، توجه به حق و حقوق مردم منطقه در تمام برنامه ها را از انتظارات ساکنین این مناطق بیان کرد.

مولانا عبدالحمید اظهار داشتند: «هیچ بخشی از زمین هایی که در این مناطق وجود دارند بدون مالک نیستند. این زمین ها صدها سال در اختیار مردم بوده و به دست آنان احیا شده اند. هیچ حکم و فتوایی نمی تواند جواز تصاحب آنها را صادر کند.»

مدیر دارالعلوم زاهدان در پایان با تذکر به مدیران و مسئولان منطقه آزاد خاطر نشان کردند که “شاید مسئولان کشوری در جریان وضعیت زمین های تصرفی مردم نباشند اما مسئولان استانی موظف‌اند از حقوق مردم دفاع و واقعیت‌ها را بیان کنند.