یاسین قاسمی بجد بازداشت شد

یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه، پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. جلسه بازپرسی آقای قاسمی بجد در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان برگزار و این شهروند پس از دفاع از اتهامات انتسابی با تودیع قرار آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، یاسین قاسمی بجد، نویسنده و مترجم ساکن قشم پس از مراجعه به اداره اطلاعات شهرستان زاهدان جهت بازجویی مجدد، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

جلسه بازپرسی آقای قاسمی بجد روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان برگزار شد. این شهروند همراه با وکیل مدافع خود در این جلسه حاضر شده و پس از دفاع از اتهامات انتسابی با تودیع قرار ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

آقای قاسمی به توهین به مقدسات، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی متهم شده و اتهام جدید تبلیغ علیه نظام نیز به سایر اتهامات وی اضافه شده است.
این شهروند اهل سنت در سال ۹۷ نیز توسط اطلاعات سپاه احضار و پس از بازجویی آزاد شده بود.

یاسین قاسمی بجد، متولد ۱۳۶۷، شهروند سنی مذهب، نویسنده، مترجم و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه زاهدان است.

آقای قاسمی نگارنده کتاب‌هایی همچون «اقتصاد مقاومتی، توحید و یکتاپرستی (براساس منابع اهل سنت)، در جست و جوی خدا، دعاهای قرآنی و مترجم کتاب‌های «۳۶۵ راز فنگ شویی: ماله‌کش اعظم، نکته‌های روزانه برای جذب ثروت، هماهنگی و عشق، ۴۰ دستورالعمل تهیه آب میوه برای کاهش وزن، ارتباط، چهل حدیث همراه با قصه برای کودکان، خدمات درمانی در تسخیر ارواح، در جست‌وجوی فلسطین، راهنمای نگراش مقالات و زندگینامه من» است.​