رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شدند

رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان، دو شهروند سنی مذهب امروز پنج‌شنبه ۲۵ دیماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شدند. این شهروندان در مردادماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ترتیب به ۱۵ سال حبس و ۲۱ سال حبس محکوم شدند. پرونده این افراد پس از بررسی در دیوان عالی کشور نقض و جهت بررسی مجدد به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنج‌شنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۹، رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان، دو شهروند سنی مذهب از زندان ارومیه آزاد شد.

آزادی هر یک از این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۱۸۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان در تابستان سال ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازجویی‌ها به زندان ارومیه منتقل شدند.

این شهروندان بهمن‌ماه سال ۹۸ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو محاکمه شدند. رسول رشیدی به اتهام عضویت در گروه‌های سلفی به ۱۵ سال حبس تعزیری و منصور دودکانلو میلان به اتهام عضویت در گروه‌های سلفی به ۱۵ سال حبس، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شد.
اکبر رشیدی، برادر رسول رشیدی نیز به اتهام عضویت در گروه‌های سلفی به ۱۵ سال حبس، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شد.

پرونده این افراد پس از اعتراض به رای صادره به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد. از میان آنها پرونده رسول رشیدی و منصور دودکانلو میلان حدود سه ماه پیش در دیوان عالی کشور نقض و جهت بررسی مجدد به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به عنوان هم عرض ارجاع داده شد. پرونده اکبر رشیدی نیز کماکان در دیوان عالی کشور در دست بررسی است.

در صورت قطعی شدن این احکام با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از این میزان حبس ۱۵ سال زندان برای هر یک از این شهروندان قابل اجرا خواهد بود.

رسول رشیدی، ۳۶ ساله، منصور دودکانلو میلان، ۲۸ ساله و اکبر رشیدی هر سه از شهروندان سنی مذهب هستند.