انتقال محمدسمیع خاده از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان ارومیه

محمدسمیع خاده، شهروند سنی مذهب روز چهارشنبه ۱۷ دیماه با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان این شهر منتقل شد. آقای خاده که حدود یک ماه پیش توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شده بود، پیشتر در سال ۹۸ بازداشت و به ۶ ماه حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۷ دیماه ۱۳۹۹، محمدسمیع خاده، شهروند سنی مذهب با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان این شهر منتقل شد.

وی در این مدت در اداره اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته است، گفته می‌شود که انتقال او به زندان جهت تحمل دوره محکومیت پیشین وی صورت گرفته است.

آقای خاده در سال ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود یک ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه‌های سلفی” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای خاده امروز یکشنبه ۲۱ دیماه پس از ۵ روز نگهداری در قرنطینه به بند سیاسی این زندان منتقل شده است. انتقال این شهروند پس از ۵ روز به بند سیاسی در شرایطی است که زندانیان در زمان شیوع ویروس کرونا باید دستکم ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند.

محمدسمیع خاده، ۲۶ ساله، متاهل و شهروند سنی مذهب اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی است.