شهروند یهودی زندانی در ایران، آزاد شد؛ سه سال زندان، مجازات سفر به اسرائیل برای دیدار با خانواده

روزنامه جروزالم پست گزارش داد که ماشالله پسر کهن، شهروند یهودی زندانی در ایران که به دلیل سفر به اسرائیل برای دیدار با خانواده اش زندانی شده بود، آزاد شده است.Mashallah Pesar Kohan, an Iranian jewish, released from prison,

این روزنامه به نقل از جرج هارونیان، از یهودیان سرشناس ایرانی آمریکایی، روز دوشنبه ۱۰ آذر در مطلبی نوشت که آقای کهن که سه سال پیش بازداشت شده بود، به طور مشروط آزاد شده است.

این روزنامه به نقل از سازمان های حقوق بشری نوشت که ماشالله پسر کهن پس از بازداشت از داشتن وکیل و مراقبت‌های درمانی مناسب محروم بوده است.

آقای کهن که به سه سال حبس محکوم شده بود، زمستان سال گذشته در نامه ای از زندان در تشریح وضعیت خود نوشته بود که وضعیت جسمانی مناسبی ندارد، از ناراحتی گوارشی رنج می‌برد، دندان‌هایش شکسته شده‌اند، و نمی‌تواند غذا بخورد. او توضیح داد، در حالی که در حمام بود و حتی لباس بر تن نداشت، بازداشت شده بود. به نوشته آقای کهن، ماموران او را دو روز با چشم و دستان بسته شکنجه کرده و سپس به زندان منتقل کردند.

دولت ایالات متحده فشار جمهوری اسلامی بر اقلیت های دینی را همواره محکوم کرده است. وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود درباره وضعیت اقلیت های دینی در ایران، از تبعیض و فشار برای محدودسازی جامعه یهودیان گزارش داد.