پیرانشهر؛ تداوم بازداشت و بی خبری از سرنوشت یک روحانی اهل سنت

علیرغم گذشت ۱۴ روز، رسول حمزه پور، روحانی اهل سنت ساکن پیرانشهر در بازداشت و بی‌خبری به سر می‌برد و از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. آقای حمزه پور در تاریخ ۱۳ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، رسول حمزه پور، روحانی اهل سنت و امام جماعت روستای “اندیزه” از توابع بخش لاجان پیرانشهر، کماکان در بازداشت و بی‌خبری به سر می‌برد.

در این گزارش یک منبع مطلع با بیان اینکه این روحانی طی مدت بازداشت از ملاقات با خانواده و دسترسی به وکیل محروم بوده است، گفت: “رسول حمزه پور جهت بازجویی به اداره اطلاعات ارومیه منتقل و طی مدت بازداشت تنها یکبار تماس کوتاه تلفنی را با خانواده‌اش داشته است”.

این منبع مطلع افزود: “نیروهای امنیتی از دادن پاسخی روشن درباره سرنوشت آقای حمزه پور به خانواده‌اش خودداری می‌کنند و تاکنون پیگیری‌های خانواده وی در این رابطه بی‌نتیجه بوده است”.

رسول حمزه‌پور اهل روستای “خراپه” و امام جماعت روستای “اندیزه” از توابع بخش لاجان پیرانشهر، روز یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹، در سه راه پسوه این شهرستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. پس از بازداشت وی ماموران امنیتی منزل وی را مورد تفتیش قرار دادند.

در این گزارش به دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اشاره ای نشده است.