خودداری سلمان فاطمی از حضور در دادسرای ویژه روحانیت

سلمان فاطمی، از هواداران جریان یمانی که پیشتر طی ابلاغیه ای به دادسرای ویژه روحانیت اصفهان احضار شد، از حضور در دادسرا خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سلمان فاطمی، از هواداران جریان یمانی از حضور در دادسرا خودداری کرده است.آقای فاطمی پیشتر طی ابلاغیه ای که در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۹ صادر شده است، به شعبه ۳ دادیاری دادسرای ویژه روحانیت اصفهان احضار شد.
یک منبع مطلع در خصوص احضار آقای فاطمی به هرانا توضیح داد: “آقای فاطمی خردادماه امسال به دادسرای ویژه روحانیت احضار شد. متاسفانه متن این احضاریه در عوض خانه خودشان به خانه مادر وی ارسال شده است که اصلا دلیل آن مشخص نیست”.

وی پیش از این نیز به دلیل اعتقاد خود به جریان یمانی بازداشت و دادگاهی شده بود. وی نهایتا توسط دادگاه روحانیت اصفهان به ریاست قاضی بهرامی و محمدی و منشی خالقی از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

این منبع همچنین افزود: “با وجود تبرئه سلیمان فاطمی از سوی دادگاه ایشان که پزشک متخصص مغز و اعصاب است از دو محل کار اصلی خود یعنی بیمارستان عسکریه و کلینیک فرهنگیان اصفهان به دلیل اعتقاداتش اخراج شد. مدتی بود که تماس های تهدیدآمیز آغاز شده بود تا نهایتا این احضاریه ابلاغ شد”.

آقای فاطمی هوادار یک جریان مذهبی به نام “انصار امام مهدی” یا “یمانی” و باورمند به “سید احمد الحسن، مدعی ارتباط با امام زمان” است.

دستگاه امنیتی حکومت ایران و به طور خاص وزارت اطلاعات دارای بخش‌هایی برای مقابله با ادیان، عرفان‌ها و جمعیت‌های فکری-دینی است که در چارچوب پذیرش فکری ایدئولوژی حکومت ایران نیستند.

هر ساله افراد زیادی به صرف ادعای ارتباط با امام غایب شیعیان احضار و یا بازداشت می‌شوند.