بازداشت یک وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه /محکومیت دو فعال مدنی به ۶ ماه حبس

dastgiri-1--290x160یک وکیل کرد اهل ارومیه بازداشت شد. براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، مسعود شمس نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه آزاد و پیام نور ارومیه، روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری از طرف نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازجویی های اولیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.


براساس همین گزارش، مسعود شمس نژاد هم اکنون در بخش پذیرش زندان مرکزی ارومیه نگهداری می شود و از لحظه ورود وی به این قسمت از زندان، هرگونه تماس تلفنی ایشان و هم بندی های وی با بیرون قطع می باشد.
تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهام احتمالی این وکیل کرد، اطلاعی حاصل نشده است.
گفتنی است؛ شمس نژاد، وکیل حبیب الله گلپری پور، زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام است که موکل وی سه روز پیش به دلایل نامعلومی از زندان سمنان به زندان مهاباد و سپس به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است.
گفته می شود هم اکنون وضعیت عمومی گلپری پور در زندان ارومیه “خوب” است.
یادآور می گردد حبیب الله گلپری پور در سال ۸۶ در مهاباد دستگیر و به اتهام عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به اعدام محکوم شده و حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور تأیید شده است.

***

دو فعال مدنی کرد به ۶ ماه حبس محکوم شدند

1-panahi

صبح امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در دادگاه انقلاب شهر سنندج برای بار دووم جلسهٔ دادگاهی سیروان حسین‌پناهی و شیرزاد حسین‌پناهی دو فعال مدنی کرد برگزار شد و این دو فعال کرد، به هر یک به ۶ ماه زندان محکوم شدند.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، در این جلسه این دو فعال مدنی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد محاکمه قرار گرفتند ایشان که بدونه داشتن وکیل در دادگاه برای بار دووم حضور یافته بودند، شخصا در برابر اتهامات وارده به دفاع از خود پرداختند. اما نهایتاًٌدر این دادگاه که به ریاست قاضی بابائی محاکمه شده بودند هریک به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
گفتنی است که سیروان حسین پناهی فعال مدنی و خواهرزاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد.
بعد از ۵۰ روز بی‌خبری از سیروان حسین پناهی سرانجام روز سه شنبه ۸ بهمن ماه٬ این فعال مدنی کرد به همراه شیرزاد حسین پناهی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به زندان قروه منتقل شدند.
شیرزاد حسین پناهی دیگر عضو بازداشتی این خانواده که از نزدیکان انور حسین پناهی و اوهم اهل روستای “قوروچای” از توابع دهگلان در استان کردستان روز ـ چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ـ توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج انتقال یافت.