برزان نصرالله زاده زندانی عقیدتی کودک – مجرم در معرض بیماری کرونا

رزان نصرالله زاده زندانی کودک – مجرم در معرض بیماری کرونا قرار دارد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، زندانی عقیدتی اهل سنت برزان نصرالله زاده که در ۱۷ سالگی بازداشت و به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است، در زندان رجایی شهر کرج در معرض خطر ابتلاء به کرونا قرار دارد.
این زندانی عقیدتی در سال ۸۹ بازداشت و به اعدام محکوم شد. درخواست اعاده دادرسی برزان نصرالله دوبار تاکنون در مرداد ماه۹۷ و شهریورماه ۹۸ توسط دیوان عالی کشور رد شده است.

در حال حاضر او در زندان رجایی شهر در معرض ابتلاء به بیماری کرونا قرار دارد.

برزان نصرالله زاده در روز ۸ خرداد ۸۹ در حالی که کمتر از ۱۸ سال داشت و دانش آموز بود، بازداشت شد. هنگام بازداشت مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته و بیش از ۱۹ ماه را در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات محبوس بود.

در یک گزارش آمده است که او هنگام بازگشت از مدرسه مورد حمله مامورین قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله از ناحیه شکم مصدوم شد. وی با وجود اصرار پزشکان برای بستری شدن تنها حدود یک ساعت در بیمارستان محلی تحت درمان قرار گرفت و سپس به اداره اطلاعات سنندج منتقل شد و به دلیل شدت جراحات وعدم رسیدگی طحال خود را به طور کامل از دست داد.

برزان نصرالله‌زاده درهنگام بازجویی‌ها مورد شکنجه قرار گرفته، او را برای دیدن شکنجه دیگران برده‌اند و نهایتا اعترافات تلویزیونی از وی گرفته‌اند که با گروه‌های سلفی جهادی ارتباط داشته است.

او که از بیماریهای حاد داخلی رنج می برد در سال ۹۳ به بیمارستان اعزام و بدون معالجه به زندان بازگردانده شده است.
به گفته وکیل وی محمود علیزاده طباطبایی اعاده دادرسی وی در سال ۹۷ رد شده است.

برزان نصرالله زاده هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر محبوس است و به علت دوری مسافت، خانواده‌ی او که در کردستان زندگی می‌کنند قادر به ملاقات با او نیستند و با رد اعاده دادرسی قبلی از طرف دیوان عالی کشور بر نگرانیشان نسبت به وضعیت فرزندشان افزوده شده است.