بیست و هفتمین روز اعتصاب زندانیان عقیدتی قزل‌حصار

ارسال خبر توسط  محمد رضا فرشادفر   Mohammadreza Farshadfard

خبرگزاری هرانا – زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام زندان قزل‌حصار وارد ۲۷ مین روز از اعتصاب غذای خود شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به مسائل صنفی و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زدند.

بستگان یکی از این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: «این شش زندانی عقیدتی در شرایط بسیار نگران کننده‌ای بسر می‌برند و مسئولین هیچ گونه توجهی به خواسته‌های ایشان نمی‌کنند.»

وی در ادامه گفت: «خانواده این شش زندانی طی نامه‌ای که برای معاون سیاسی امنیتی دادستان آقای بختیاری نوشتند از وی خواهان رسیدگی به وضع عزیزانشان شدند. آقای بختیاری نیز نامه را ضمیمه پرونده کرده و برای آقای جعفری دولت آبادی ارسال کرده‌اند. ایشان هم تا کنون هیچ جوابی برای رسیدگی به پرونده این شش زندانی نداده‌اند و عزیزان ما هر لحظه ممکن است اعدام شوند.»

وی همچنین گفت: «خانواده‌ها همگی امروز به نزد رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب آقای محمد مقیسه‌ای رفتند. زیرا حکم اعدام تمام زندانیان عقیدتی اهل سنت را وی صادر کرده است. قاضی مقیسه‌ای و منشی دادگاه مجتبی ضمن توهین و ناسزا به خانواده‌ها ایشان را از دادگاه بیرون کرده و هیچ جوابی ندادند.»