اعتصاب غذای ایرج صوفی محمد در زندان ارومیه

ایرج صوفی محمد، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از روز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زده است. آقای صوفی محمد حدود شش ماه قبل بازداشت و به زندان ارومیه منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایرج صوفی محمد، زندانی سنی مذهب در زندان ارومیه از روز سه‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۸ دست به اعتصاب غذا زده است.

اعتصاب آقای صوفی محمد در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود صورت گرفته است. این شهروند از شش ماه قبل به اتهام “عضویت در گروه‌های سلفی” بازداشت شده است.
ایرج صوفی محمد، فرزند ابراهیم و شهروند اهل مهاباد است.

آقای صوفی محمد پیشتر نیز سابقه بازداشت و زندان را داشته است. وی در سال ۱۳۹۶ به اتهام “عضویت در گروه انصار الاسلام” به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود و پس از پایان دوره محکومیت خود از زندان ارومیه آزاد شده بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.