پنجمین ماه سلول انفرادی؛ گزارشی از آخرین وضعیت جبار قادری در زندان رجایی شهر

 جبار قادری، زندانی سنی مذهب تبعیدی در زندان رجایی شهر کرج که حدود پنج ماه قبل در یکی از سالنهای این زندان به وسیله ضربات متعدد چاقو زخمی شده بود، از آن زمان تاکنون در سلول انفرادی این زندان نگهداری می شود. آقای قادری به دلیل فقدان امنیت جانی خود تقاضای انتقال به محل دیگری غیر از سالنی که مورد سوقصد قرار گرفته بود را داده اما با مخالفت مسئولان زندان مواجه شده است بنابراین وی هم اکنون در شرایط سخت و با حداقل امکانات در سلول انفرادی این زندان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جبار قادری، زندانی سنی مذهب تبعیدی در زندان رجایی شهر کرج که حدود پنج ماه قبل در یکی از سالنهای این زندان به وسیله چاقو زخمی شده بود، از آن زمان تاکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در این باره گفت: ” آقای قادری حدود ۵ ماه قبل در پی درگیری ناشی از تضاد عقیده، در سالن ۱۱ به وسیله ۱۴ ضربه چاقو زخمی شده بود. مسئولان زندان او را پس از بازگشت از بیمارستان به سلول انفرادی منتقل کردند، پس از چندی قصد خارج کردن او و انتقالش به همان بند سابق را داشتند که با مقاومت آقای قادری روبرو شدند. جبار اکنون چند ماه است به دلیل عدم امنیت جانی خود از رفتن به این سالن امتناع می‌کند و ماندن در سلول انفرادی را ترجیح می دهد. او گفته حاضر است به هر سالن و بندی به غیر از سالن ۱۱ منتقل شود. ولی حالا پنج ماه است که در سلول انفرادی و در شرایط سخت قرنطینه و هوای سرد در این سلول‌ها سر می‌کند”.
جبار (عبدالجبار) قادری، اسفندماه سال گذشته به همراه ۷ تن دیگر از زندانیان سنی مذهب از زندان دیزل آباد کرمانشاه به زندان رجایی شهر تبعید شد.

وی اردیبهشت ماه امسال در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۵ ماهه خود و عدم رسیدگی به پرونده اش دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۱۳ روز با وعده مساعد مسئولان مبنی بر رسیدگی به وضعیت پرونده خود به اعتصاب پایان داد.

آقای قادری از اهالی شهرستان جوانرود واقع در استان کرمانشاه است.