گزارشی از آخرین وضعیت اسماعیل رشیدی، زندانی سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج

اسماعیل رشیدی، زندانی سنی مذهب، دوره محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند. آقای رشیدی پیشتر در سال ۹۵ توسط ماموران اداره اطلاعات بوشهر بازداشت و چندی بعد توسط دادگاه انقلاب این شهر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. او از شهریورماه ۹۶ در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل رشیدی زندانی سنی مذهب دوره محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری می‌کند.آقای رشیدی پیشتر در تاریخ ۳ شهریورماه ۱۳۹۵ توسط ماموران اداره اطلاعات بوشهر بازداشت و مدت ۴۰ را روز در بازداشتگاه این نهاد امنیتی در بوشهر سپری کرد.

اسماعیل رشیدی نهایتا توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “عضویت در یکی از جمعیت‌های معارض نظام” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این زندانی سنی مذهبی پس از ۴۰ روز برخلاف اصل تفکیک جرایم به بند زندانیان با جرایم خشن در زندان بوشهر منتقل شده بود.

وی نهایتا در تاریخ ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۶ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

گفته می‌شود آقای رشیدی در زمان بازداشت به منظور جاسوسی برای اداره اطلاعات تحت فشار قرار داشت و با انتقال وی به زندان رجایی شهر کرج این فشارها کماکان ادامه دارد. از سوی دیگر مسئولان قضایی تا به امروز با درخواست‌های مرخصی، آزادی مشروط و عفو آقای رشیدی مخالفت کرده و شرط قبولی خواسته‌های وی را منوط به تاییدیه اداره اطلاعات بوشهر دانسته است.

آقای رشیدی هم اکنون در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان بسر می‌برد.

اسماعیل رشیدی، فرزند عیسی، متولد ۱۳۷۴، اهل شهر نخل تقی در استان بوشهر است. پدر آقای رشیدی پیشتر فوت کرده و مادر سالخورده او توانایی جسمی و مالی برای سفر و ملاقات با فرزندش را ندارد. آقای رشیدی، پیش از بازداشت به شغل ماهیگیری اشتغال داشت و یکی از نان آوران خانواده خود بود.