احضار و بازجویی از یک روحانی اهل سنت در اداره اطلاعات راسک

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری، مولوی عبدالملک آرامش، روحانی اهل سنت و از مدرسین مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون در شهرستان سرباز، به اداره اطلاعات راسک احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز پنجشنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۸، مولوی عبدالملک آرامش به اداره اطلاعات شهرستان راسک احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “اداره اطلاعات چند روز پیش در تماسی تلفنی از مولوی عبدالملک آرامش از مدرسین مدرسه دینی منبع العلوم کوه ون خواسته بود که در دفتر این نهاد در راسک حاضر شوند. وی امروز به مدت ۳ ساعت مورد بازجویی قرار گرفته، اما از دلایل احضار و بازجویی این روحانی اهل سنت توسط اداره اطلاعات اطلاع دقیقی به دست نیامده است”.

گفتنی است پیشتر در شهریور ماه سال جاری، مولوی رشید احمد آرامش، روحانی اهل سنت و از مدرسین همین مدرسه، به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اهل سنت به عنوان یک مذهب به رسمیت شناخته شده ولی به دلیل اینکه حکومت مذهبی ایران به تشیع گرایش دارد، بسیاری از حقوق اهل سنت در ایران بصورت سیستماتیک نقض می‌شود.

لازم به ذکر است نهادهای بین‌المللی بارها مقامات جمهوری اسلامی را به اعمال محدودیت‌های برای پیروان مذاهب غیر از مذهب رسمی حکومت متهم کرده‌اند.