ممانعت از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در تهران علیرغم موافقت قبلی

نیروهای امنیتی و انتظامی، از برگزاری نماز صبح و نماز عید فطر در نمازخانه اهل سنت در تهران جلوگیری کردند. این اقدام در حالی صورت گرفته است که اهل سنت اجازه ساخت مسجد در تهران را نداشته و به گفته محمود صادقی نماینده مجلس، مسئولین پس از پیگیری های مکرر با برگزاری نماز عید فطر در نمازخانه اهل سنت در یافت آباد تهران موافقت کرده بودند.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸، از برگزاری نماز عید فطر و نماز صبح در نمازخانه اهل سنت در تهران توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جلوگیری شد.

این در حالی است که علیرغم اینکه اهل سنت تاکنون اجازه ساخت مسجد مخصوص خود در تهران را نداشته و پس از پیگیری های فراوان مسئولین با برگزاری این مراسم در نمازخانه اهل سنت موافقت کرده بودند.
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، روز جاری در حساب کاربری خود در تویتر نوشت: “پس از پیگیری زیاد با برگزاری نماز عید فطر در نمازخانه اهل سنت در یافت‌آباد تهران اعلام موافقت شد. امروز اطلاع دادند پلیس حتی از برگزاری نماز صبح هم جلوگیری کرده است. با هر مسئولی هم که تماس می‌گیرم یا در دسترس نیست یا جواب نمی‌دهد یا می‌گوید به من مربوط نیست”.

این اولین بار نیست که از برگزاری اینگونه مراسمات اهل سنت در پایتخت توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جلوگیری می شود. سالهای گذشته نیز در بسیاری موارد از برگزاری نماز عید فطر در نمازخانه های اهل سنت در تهران جلوگیری شده است.

لازم به ذکر است نهادهای بین‌المللی بارها مقامات جمهوری اسلامی را به اعمال محدودیت‌های سختی برای پیروان مذاهب غیر از مذهب رسمی حکومت متهم کرده‌اند.