احضار یکی از فعالان اهل سنت به اداره اطلاعات شهرستان سرباز

طی هفته گذشته, “حافظ عبدالقیوم تاج” از فعالان مذهبی اهل سنت ساکن شهرستان سرباز- راسک به اداره اطلاعات این شهرستان احضار شده است. یکی از فعالان اهل سنت به اداره اطلاعات شهرستان سرباز راسک احضار شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ ، حافظ عبدالقیوم تاج نویسنده و مترجم و همچنین مدرس حوزه علمیه شهرستان سرباز به اداره اطلاعات این شهرستان واقع در راسک احضار و مورد بازدجوئی قرار گرفته است. حافظ عبدالقیوم تاج مدرس حوزه علمیه دارالعلوم رحمانیه نصیرآباد است. پیرامون جزئیات احضار این شهروند اهل سنت و یا دلایل احضار و بازجوئی از وی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.

در سالهای اخیر گزارشهای مکرری از احضار و بازجویی روحانیان و فعالان اهل سنت گزارش شده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آشکارا با نادیده گرفتن بسیاری از پیمان‌نامه‌های بین‌المللی از جمله اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی شهروندان ایران را زیر پا می‌گذارد.

چون آزادی وجدان و دین را برای شهروندان خود به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین در این قانون امتیازهای ویژه‌ای را برای شیعیان گنجانده‌اند که صاحبان ادیان و مذاهب دیگر از دستیابی به آن‌ها جا می‌مانند.

چنانکه اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی خیلی راحت به جای همه‌ی شهروندان ایرانی تصمیم می‌گیرد تا “دین رسمی ایران، اسلام و مذهب جعفری اثناعشری” معرفی گردد.