بازداشت ناهید بهشید, از پیروان عرفان حلقه در تهران توسط نیروهای امنیتی

ناهید بهشید, از پیروان عرفان حلقه ساکن تهران صبح امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ در منزل شخصی‌ خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی، امروز دوشنبه ۸ بهمن‌ ۱۳۹۷ ناهید بهشید، از هواداران محمدعلی طاهری طی یورش نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. گفته شده طی این بازداشت، ماموران امنیتی درب منزل او را شکسته و با تهدید به منزل وارد شده، تعدادی از وسایل شخصی وی و همسرش از جمله تعدادی کتاب، گذرنامه، لوح فشرده و تلفن‌ همراه‌شان، توسط نیروهای امنیتی ضبط شده‌است. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: «امروز دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ در حدود ساعت شش صبح بود نیروهای امنیتی با هجوم به منزل ناهید بهشید از هواداران و فعالان عرفان حلقه اقدام به شکستن شیشه درب ورودی منزل وی نمودند. همچنین یکی از ماموران امنیتی که همراه سایر ماموران بود بصورت مسلح با اسلحه وارد منزل شده بود و بدون نشان دادن حکم تفتیش و یا حکم بازداشت اقدام به بازداشت این فعال عرفان حلقه نمودند. این منبع مطلع در ادامه گفت: «تعداد ماموران حاضر در صحنه بازداشت خیلی زیاد بود و در مجموع آنها با چهار خودرو به محل مراجعه کرده بودند هشت نفرشان وارد شده بودند و به محض ورود اجازه هیچ عکس العملی به هیچ یک از افراد حاضر در منزل خانم بهشید داده نشد. حتی به همسر خانم بهشید هم اجازه هیچ کاری را ندادند و فقط خواستند که در گوشه ای بنشیند و سریعا به خانم بهشید دستبند زدند و دو مامور زن هم با خودشان آورده بودند. این منبع مطلع افزود, نیروهای امنیتی اقدام به تفتیش همه منزل این فعال عرفان حلقه نمودند و هر چیزی که در اتاق‌ها و کمدها و زیر تخت بود، همه را بیرون ریختند، همه چیز را زیر و رو کردند.در طبقه بالا هم همین کار را کردند. آنجا کتاب بود. چند تا از کتاب‌ها را هم برداشتند. سی دی بود. آن‌ها را هم برداشتند و گذرنامه‌ها و موبایل‌ها را حتی، موبایل من را هم گرفتند. صورت جلسه کردند و حکمی هم به من نشان ندادند. تمام همسایه‌ها جمع شده بودند. در ها را و شیشه ها را هم شکسته بودند و در آخر گفتند تماس تماس خواهند گرفت و سپس نسبت به انتقال ناهید بهشید به دادسرای شهید قدوسی اقدام نمودند.

یرکوب پیروان نحله های فکری و عرفانهای نوظور ناقض اسناد بین المللی حقوق بشر, از جمله ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز میباشد.