گزارشی از تداوم محرومیت شکوفه یداللهی, زندانی عقیدتی محبوس در زندان قرچک ورامین

شکوفه یداللهی, درویش گنابادی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان قرچک ورامین به دلیل آنچه که عدم رعایت اصول تفکیک جرائم و همچنین آلودگی محیط بند زنان در این زندان عنوان شده است با بیماریهایی از قبیل میگرن و و ضعف و بی حالی شدید دست و پنجه نرم میکند.

به گزارش مجذوبان نور, شکوفه یداللهی از جمله زنان درویش محبوس در بند زنان ندان قرچک ورامین که در حال سپری کردن دوران محکومیت حبس ۵ ساله خود میباشد, به دلیل هوای آلوده به دود مواد مخدر و دخانیات باعث شدت یافتن سردردهای مزمن، بی‌حالی و ضعف در این درویش زن محبوس در زندان قرچک ورامین شده است. میزان درد او تا حدی بوده که به گفته‌ی هم‌بندی‌های وی “از شدت سردرد و ضعف، توان حرکت و حتی تکلم خود را از دست داده است”. «شکوفه‌ یداللهی» در حادثه‌ی گلستان هفتم با ضرب و جرح بازداشت شد، شدت ضرب و جرح ها به حدی بود که در زمان بازداشت جمجمه سر وی آسیب دید. این زن درویش محبوس پس از درمان به سردرد مزمن مبتلا شده و به بنا به نظر پزشکان معالج، او باید در محلی پاک و دور از آلودگی‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و دخانیات نگهداری شود. لازم به ذکر است شکوفه یداللهی که هجوم گارد امنیتی زندان قرچک از جمله زنانی بود که مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود و قبل تر از آن نیز با مصدومیتهای شدید که ناشی از ضرب و شتم به ایشان در حادثه گلستان هفتم بوده نیاز میبرم به رسیدگی های درمانی خارج از زندان دارد .

لازم به توضیح است که خانم یداللهی طی حکمی از شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری و محرومیت از فعالیتهای اجتماعی محکوم شده است . شکوفه یداللهی که شش ماه دور از امکانات درمانی در زندان قرچک زندانی است به دلیل بالا رفتن میزان عفونت خون در معرض خطر جانی قرار گرفته و به گفته‌ی پزشک معالج، این عفونت از محل نگهداری او در زندان ناشی شده‌است.

همچنین «الهام احمدی» و «سپیده مرادی» دو زن دیگر درویش هم‌بند با خانم یداللهی از صبح روز دوشنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در ورودی سالن زندان تجمع کرده و خواهان درمان وی شده‌اند.

مسئولان زندان قرچک پیش‌تر زندانیان مالی را از بند سلامت که زنان درویش در آنجا نگهداری می شوند خارج کرده و زنان زندانی جرائم سرقت و مواد مخدر و قتل را به بند سلامت منتقل کردند. زنان درویش می‌گویند: “مسئولان زندان قرچک هیچ کنترلی روی مصرف مواد مخدر و دخانیات در این بند ندارند و فضای عمومی بند و سرویس‌های بهداشتی و حمام آن نیز محل مصرف مواد زندانیان است”.

زنان درویش زندانی همچنین گفته‌اند که وجود زندانیان زن مبتلا به «بیماری سل» در بند سلامت باعث افزایش نگرانی آنها شده است.

درویشان زندانی بارها از مسئولان سازمان زندان‌ها خواسته‌اند تا اصول آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها را رعایت کنند.

آیین‌نامه اجرایی زندان‌ها مجموعه‌ای از قوانینی است که مسئولان زندان‌ها را مقید به برخورد قانونی با زندانیان می‌کند؛ یکی از اصول این آیین‌نامه تصریح می‌کند که زندانیان سیاسی به تناسب جرم و اتهام باید در محلی جدا از زندانیان بزه‌های اجتماعی نگهداری شوند. اما اینک صدها درویش زندانی زن و مرد در میان زندانیان جرائم سرقت و مواد مخدر و قتل دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.