محکومیت الهام احمدی, درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک به ۱۴۸ ضربه شلاق

الهام احمدی، از زنان درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین، توسط شعبه ۱۱۴۵ دادگاه کیفری بعثت به ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش مجذوبان نور، الهام احمدی، درویش گتابادی محبوس در زندان زنان قرچک که با شکایت محمدی رئیس زندان قرچک دادگاهی شده بود با رأی دادگاه کیفری به تحمل ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد. وی آذرماه سال جاری از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و توهین به ماموران” به دادگاه احضار شده بود و از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرده بود. این زن درویش با حکم دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم گردید و این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری کاهش یافته است. خانم احمدی به دلیل انتشار یک فایل صوتی که در آن از وضعیت فاجعه‌بار زندان قرچک و عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار سخن گفته بود، به دو اتهام نشر اکاذیب و توهین به مأموران در حین انجام وظیفه، دادگاهی شده است. قاضی شعبه ۱۱۴۵ دادگاه بعثت برای هر یک از این دو اتهام خانم احمدی را به تحمل ۷۴ ضربه شلاق (در مجموع ۱۴۸ ضربه) محکوم کرده است. خانم احمدی پیشتر پس از انتشار این فایل صوتی به زندانیان در زندان زنان قرچک ورامین با شکایت رئیس زندان به دادگاه احضار شده بود. در تاریخ ۵ آذرماه الهام احمدی به همراه دو تن دیگر از زنان درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین به نام‌های شکوفه یداللهی و سپیده مرادی با دستور محمدی رئیس زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.این سه زن به دلیل آلودگی زندان و بیماری‌های عفونی و بهداشتی، خواستار پس گرفتن وسایل شخصی‌شان شده بودند.

همچنین این سه زن درویش زندانی پیش از این همراه با دیگر زنان درویش محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به حمله‌ی خشونت‌بار روز چهارشنبه‌ ۲۳ خردادماه مأموران گارد ویژه این زندان به زنان درویش زندانی، دست به اعتصاب غذا زدند و در تاریخ ۹ تیرماه پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.