بی خبری از وضعیت نامق دلدل, زندانی عقیدتی پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

نامق دلدل زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج هفته گذشته به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شده است این انتقال در حالی است که صرفا حدود ۱۵ ماه از مدت زمان محکومیت این زندانی باقی مانده است.

به گزارش هرانا، نامق دلدل، زندانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج هفته گذشته به سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است. در بسیاری از موارد مشابه این قبیل اقدامات به پرونده سازی علیه زندانیان توسط مسئولین زندان یا نهادهای امنیتی منتهی شده است. این موضوع باعث افزایش نگرانی در ارتباط با وضعیت این زندانی شده است.

انتقال نامق دلدل در حالی صورت گرفته است که حدود ۱۵ ماه از محکومیت وی باقی مانده است. نامق دلدل که از مدتها پیش از ناحیه استخوان ران پای راست دچار بیماری شده پیشتر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.

نامق دلدل نخستین بار در سال ۸۹ بازداشت به ۳ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد، این زندانی در مهرماه ۹۲ آزاد شد. آقای دلدل در فروردین ۹۳ مجدد بازداشت شد و بر اساس سه اتهام امینی به ترتیب به ۶ سال، ۳ سال و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.این حکم در مرحله تجدیدنظر بر اساس ماده ۱۴۷ به تحمل جمعا ۶ سال (اشد) کاهش می یابد.
این زندانی عقیدتی در آبان ۹۴ از بازداشتگاه اطلاعات سنندج به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.