تهران/ سبیل یک سرباز وظیفه‌ی یارسانی به اجبار تراشیده شد

تهران/ سبیل یک سرباز وظیفه‌ی یارسانی به اجبار تراشیده شد

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌    Hossein haghighi

آژانس کُردپا:در ادامه‌ی روند توهین و بی‌احترامی نهادهای دولتی و به ویژه نظامی حکومت اسلامی ایران به شهروندان اهل آیین یاری، در یکی از پادگان‌های ارتش در تهران سبیل یکی از سربازان پیرو این آیین را به زور تراشیده شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش “صابر مافی” اهل قزوین، شهروند پیرو آیین یاری که در پادگان آموزشی “٠٢” نیروی زمینی ارتش حکومت اسلامی ایران در دوره‌ی آموزشی به سر می‌برد، از سوی یکی از فرماندهان نظامی با توهین و بی‌احترامی مواجه شده بود.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، این شهروند یارسانی چندین بار از سوی بخش عقیدتی این پادگان تهدید و به وی گفته شده بود که باید سبیل‌هاش را کوتاه کند.

همین منبع افزود، فرمانده‌ی نظامی و بخش عقیدتی این پادگان آموزشی از وی خواسته‌اند که از آیین و افکار خود دست کشیده و در مراسم و مناسبت‌های ویژه‌ی مریوط به آیین شیعه که در پادگان برگزار می‌شود شرکت نماید.

به گفته‌ی این منبع، صابر همواره از اجرای این دستور سرباز زده بود اما سرانجام شب گذشته و زمانی که وی در خواب بوده است دست و پای او بسته و به زور سبیل‌هایش را تراشیده‌ بودند.

گفته می‌شود، این سرباز پیرو آیین یاری از طریق تلفن خانواده‌اش را از فشاری که بخش عقیدتی پادگان بر وی وارد کرده‌اند، مطلع نموده است.

مدنی پیش سه شهروند پیرو آیین یاری به نام‌‌های “حسن رضوی، نیکمرد طاهری و محمد قنبری” به نشانه‌ی اعتراض به توهین به دیگر شهروند بازداشت شده‌ی یارسانی در زندان همدان به نام “کیومرث تمناک”، خود را به آتش کشیدند.