احکام جدید ۱۵ درویش زندانی ابلاغ شد؛ ۵۳ سال حبس تعزیری

احکام شعبه ۱۵ و ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضیان صلواتی و احمدزاده علیه ۱۵ تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ ابلاغ شد.

به گزارش وبسایت مجذوبان نور، ۱۵ تن از دروایش گنابادی که در حوادث گلستان هفتم پاسداران بازداشت شده بودند در دادگاه انقلاب تهران شعب ۱۵ و ۲۶ دادگاه انقلاب ، مجموعاً به تحمل ۵۳ سال حبس تعزیری و ممنوع الخروجی و تبعید محکوم شدند .فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، با اشاره به محاکمه دراویش گنابادی بازداشت‌شده همراه با «پنهان کاری»، این اقدام را «مضحکه‌ عدالت» و «نقض آشکار موازین بین‌المللی» خوانده بود.خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که درویشان گنابادی که از حدود سه ماه پیش بازداشت شده‌اند، از داشتن وکیل محروم بوده و پس از ضرب و جرح ماموران هنگام بازداشت و زخمی شدن، وضعیت مناسبی در دوران بازداشت نداشته‌اند. اتهام های این افراد که بدون وکیل به دادگاه اعزام شدند، اخلال در نظم، اجتماع و تبانی علیه امنیت عمومی و تمرد از دستور پلیس عنوان شده است.

بنابر این گزارش؛ آقایان؛
– مسلم نوروزی به ۷ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به برازجان و ۷۴ ضربه شلاق
– رسول هویدا ۷ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید به روستای زهک در سیستان و ۷۴ ضربه شلاق
– احسان ملک‌محمدی ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید به زابل
– صمد دادرس ۷ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع‌الخروجی
– یونس لک ۷ سال حبس تعزیری
– حسین آرنگ ۵ سال حبس تعزیری
– محسن عزیزی ۳ سال حبس تعزیری
– پوریا نوری و حسین حاج‌محمدی و محمد عالم‌دوست ۲سال حبس تعزیری
– محسن پروین ۱ سال حبس تعزیری
– علی قنادزاده ۱۶ ماه حبس تعزیری
– مهدی مقدم و فرشاد سپهوند ۶ ماه حبس تعزیری و
– مصطفی بیرانوند ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

این درویشان، در گلستان هفتم با ضرب و شتم شدید، دستگیر و در فرآیندی غیرعادلانه و غیرقانونی بدون حضور و دسترسی به وکیل، محاکمه و به مجازات محکوم شده‌اند.

گفته می شود دادستان در کیفرخواست صادره برای درویشان گنابادی خواستار اشد مجازات، تبعید و حبس درویشان در زندان‌های شهرهای دور از محل فعالیت دراویش شده است.

در آخرین روز بهمن ماه سال گذشته، تجمع درویشان گنابادی مقابل کلانتری خیابان پاسداران تهران در اعتراض به بازداشت یک درویش سالمند، با دخالت یگان ویژه پلیس و نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد.