انتقال و بستری مصطفی دانشجو در بیمارستان تجریش

انتقال و بستری مصطفی دانشجو در بیمارستان تجریش

مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش در بند ۳۵۰ اوین به بیمارستان تجریش منتقل گردید.

به گزارش مجذوبان نور؛ مصطفی دانشجو از وکلای درویشان گنابادی صبح امروز بصورت اورژانسی به بیمارستان تجریش منتقل و پس از معاینه و اسکن مغری زیر نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب در این بیمارستان بستری شده است.

انتقال این درویش گنابادی با تاخیر و پس از کارشکنی و مخالفت مسئولین زندان اوین در حالی صورت گرفته که پیش از این آقای دانشجو در طول هفتهٔ اخیر به دلیل بیماری تنفسی و نوسانات فشار خون، دچار بیهوشی‌های مکرری می‌شده‌ که به گزارش سایت کلمه در آخرین مرتبه شامگاه چهارشنبه ایشان در حال استحمام بیهوش و به بهداری زندان منتقل شده اما از اعزام وی به بیمارستان خودداری شده بود.

همچنین بهداری زندان اوین از اعزام سایر دراویش گنابادی زندانی بند ۳۵۰ که به بیماری‌های حاد قلبی و عروقی مبتلا می‌باشند (آقایان حمیدرضا مرادی و امیر اسلامی) به مراکز درمانی تخصصی خودداری می‌نمایند و این امر وخامت حال برخی از آن‌ها را در پی داشته است.

با توجه به گواهی پزشک قانونی مبنی بر از دست دادن ۴۰ درصد از ریهٔ آقای دانشجو و بیماری تنفسی ایشان که با وجود شرایط زندان و شروع فصل پاییز شدت بیشتری پیدا کرده است مسئولین زندان از اعزام ایشان براساس تبصره ١ماده ٢٣۵ آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها بدون استفاده از دستبند و پابند به مراکز درمانی امتناع می‌کردند و بدلیل دستور مقامات امنیتی و قضایی انتقال این درویش فقط با وجود دستبند و پابند و پوشش لباس زندان باید صورت می‌گرفته است که به دلیل غیر قانونی بودن این دستور، این وکیل زندانی به خواستهٔ مامورین امنیتی تن نداده و از انتقال این زندانی عقیدتی به خارج از زندان جلوگیری می‌شده‌ است.

مصطفی دانشجو از وکلای دادگستری و فعال حقوق دراویش که پروانه وکالت وی در جریان پرونده‌ای در دفاع از دراویش باطل و خود نیز به ۷ ماه زندان محکوم و پس از گذراندان دوران محکومیت ۷ ماهه خود در زندان ساری با تشکیل پروندهٔ دیگری به زندان اوین تهران منتقل شد.
وی پس از ماه‌ها بازداشت غیرقانونی به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام‌های تشکیل گروه غیرقانونی مجذوبان نور به قصد بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و معاونت در اخلال در نظم عمومی محاکمه و به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.