نامه یک یهودی زاده از بند 350 زندان اوین به خاخام اعظم کلیمیان

ارسال خبر توسط  مهدی سرحدی    mehdi sarhadi  15246

پیمان کاس نژاد یکی از متهمان جاسوسی برای اسرائیل که از اتهام انتصابی تبرئه شده است در نامه ای به خاخام اعظم کلیمیان ایران وضعیت بغرنج خود در طول دوران بازداشتش را توصیف نموده است.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از خبرگزاری هرانا ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی در این نامه ضمن معرفی خود به عنوان یک یهودی زاده لهستانی الاصل اتهامات انتصابی به خود را رد کرده است. در بخش پایانی این نامه وی از خاخام اعظم یهودیان ایران می خواهد پیگیر وضعیت وی شده و با او در زندان اوین ملاقات کند.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
عالیجناب خاخام اعظم کلیمیان ایران
با سلام،
” اینجانب پیمان کاس نژاد فرزند شمس لواده جدّ بزرگوارم مناخیم کرول از یهودیان مهاجر لهستانی تبار ساکن و اهل شهر خالم لهستان که تقریبن قبل از جنگ جهانی‌ اول وارد شمال ایران و شهر بندر انزلی شدند و چون شغل وی نجاری بود در بندر انزلی مشغول کسب و کار شد و به خاطر یهودی بودنش مردم وی را جهود و نجس میدانستند نامبرده به ناچار به صورت ظاهری دین اسلام را پذیرفت تا بتواند به کسب و کار حلال پردازد و صاحب خانه شود. من در سال ۸۲ با پیدا کردن دفتر کهنه‌ای که به زبان روسی نوشته شده بود توانستم در سال ۸۳ با مشقت فراوان مقداری از آن را که خوانا بود را ترجمه کرده و متوجه شدم مناخیم مقداری از خاطرات خود را که خیلی‌ هم خصوصی بود و نمیتوانسته از یاد ببرد نوشته است و آن آنجا به اصالت یهودی بودن خود پی‌ برده و با افتخار به این موضوع هویت خود را هدیه‌ای از طرف خدا می‌دانستم و هنوز هم میدانم و به این موضوع پی‌ بردم که در دهه ۵۰ مقداری از لوازم عبادت جدم و تعدادی از کتب الهی وی به یادگار به انجمن یهودیان تهران سپرده شده بود و من هم در سال ۸۳ در حضور رئیس انجمن و مدیر داخلی‌ انجمن آقای یاشار دو قطعه سنگ تورات نوشته قدیمی‌ مربوط به مریسم بر میتراوا و ببت میتراوا و یک قطعه یاقوت سرخ مصری را به موزه‌ انجمن به یادگار سپردم ولی‌ متأسفانه از همان سال بارها توسط وزارت اطلاعات احضار، بازجوی و بازداشت شده‌ام و حتی مدارک شناسایی‌ام را گرفته اند.
آخرین بار هم در سال ۹۰ بعد از بازگشت به ایران به اتهام واهی تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و نصب و راه اندازی تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ای بازداشت شدم که البته تفهیم اتهام تبلیغ به این صورت بود که من با یهودیان داخل و خارج از کشور ارتباط داشته که بعضی‌ از آنها تبعه کشور اسرائیل و حامی‌ دولت اسرائیل میباشند و من قصد داشتم مانند سال ۸۳ با کمک آنها کمیته ضدّ نژاد پرستی‌ تأسیس کرده و داستان سازی‌های دروغین در مورد هولوکاست را در ایران شایعه کنم و کمپین علیه تبعیض دینی و نژادی در ایران راه‌اندازی کنم.
در مورد اتهام نصب و راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی و ماهواره‌ای باید بگویم ماموران وزارت اطلاعات با برداشتن فلاپی دیسک پایان نامه برادرم از اتاق وی که نفر اول کنکور در ایران در رشته الکترنیک و مخابرات سال ۸۵ بود، این اتهام ساختگی را به من نسبت دادند.
بعد از ۸ ماه از بازداشت غیر قانونی حقیر در بازداشتگاه مخفی‌ وزارت اطلاعات در استان گیلان و بند ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین جزء۱۳ جاسوس موساد در محاکمه کذایی تلویزیونی صرفن به علت داشتن ارتباط شخصی‌ با یکی‌ از همکیشان کلیمی خود در خارج از ایران حاضر شدم و بعد ازیک ماه درباره محاکمه و از اتهام جاسوسی مبرا و به اتهام همکاری به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدم.
در حال حاضر ۲۷ ماه از حبس خود را گذرانیده ام و البته این ۲۷ ماه بازداشت در شرایطی اینچنین دشوار کمتر از داخائو و آشویتس نمی باشد و دچار مشکلات پزشکی بسیاری نیز شده ام که از جهت فرستادن حقیر برای درمان به بیرون از زندان هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است بخصوص در مورد انحراف مهره های گردن و دندان بدتر از همه توهین های بعضی از افراد مغرض و مترود از نظام که کاملن ضد یهود بوده و خود را دایه مهربانتر از دموکراسی می دانند و خود را مدعی دموکراسی در ایران و بند ۳۵۰ می خوانند که تقریبن همه امکانات زندان نیز در اختیار این موجودات می باشد.
عالجناب خانواده من نیز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و همچنین خودم البته قبل از آخرین بازداشتم نیز با لطف حضور یهوه مهربان در منزلمان زندگی را می گذرانیم و محتاج نبودیم و نیستیم ولی خب از سال ۸۳ تاکنون جرات نزدیک شدن به انجمن را نداشتم تا شاید برای خود و خانواده ام و حتی پرسنل انجمن مشکل ساز نشوم.
عالیجناب از شما استدعا دارم از رهبر ایران آیت الله خامنه ای برای بنده درخواست آزادی نمائید و همچنین تقاضای ملاقات حضوری با شخص شما و همچنین خواستار پیگیری معالجات پزشکی خود در خارج از زندان را توسط شما دارم.
همیشه تورات می خوانم و با دلی شاد به استقبال سختیها می روم – یهوه با ماست – چون ما بر آمده از اوئیم – ما قوم خدائیم
سلاه – پیمان کاس نژاد