دادگاه تجدید نظر چهار دگر اندیش مسیحی غیرتثلیثی به زمان دیگری موکول شد

این افراد ۲۴ اردیبهشت سال گذشته بازداشت شده بودند و حدود یک ماه بعد دادگاه آنان برگزار شد که در مجموع به چهل سال حبس محکوم شدند.

به گزارش محبت نیوز ، ادگاه تجدید نظر «یوسف ندرخانی»، «محمدرضا امیدی»، «محمدعلی مسیب‌زاده» و «زمان فدائی» که قرار بود روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه برگزار شود به علت عدم حضور آنها در دادگاه برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شده است. این افراد روز سوم تیر ماه ۱۳۹۶ در دادگاهی به ریاست قاضی احمدزاده، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «تشکیل کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت صهیونیستی» هر کدام به ۱۰ سال زندان و در مجموع به چهل سال زندان محکوم شدند. یوسف ندرخانی علاوه بر ۱۰ سال زندان به دو سال تبعید به شهرستان نیک شهر (یکی از

شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان) و محمدرضا امیدی هم علاوه بر حکم ۱۰ سال زندان به دو سال تبعید به شهرستان برازجان (یکی از شهرستان‌های استان بوشهر) محکوم شدند.
دادگاه یوسف ندرخانی، محمدعلی مسیب‌زاده ملقب به یاسر، محمدرضا امیدی (یوهان) و زمان فدایی که با نام (صاحب) ۲۴ خردادماه ۱۳۹۶ برگزار شده بود.

این افراد صبح روز ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در هنگام اجرای مراسم آئینی، داخل یک منزل شخصی در شهر “رشت” گرد آمده بودند که پس از هجوم ماموران اطلاعاتی دستگیر شدند. در بین بازداشتی‌ها فاطمه ملقب به (تینا) همسر ندرخانی هم حضور داشت.
یوسف ندرخانی و همسرش چند ساعت بعد آزاد شدند ولی سه نفر دیگر در بازداشت باقی ماندند تا این که چند روز بعد در اوایل خرداد ماه ۱۳۹۵ یاسر مسیب زاده (صاحب خانه محل برگزاری جلسه) و صاحب فدائی با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به طور موقت تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.
یوسف ندرخانی مهرماه سال ۱۳۸۸ نیز به اتهام ارتداد بازداشت شد و تا شهریور ۱۳۹۱در بازداشت بود. پرونده او در اسفند ۱۳۹۰ جهت اجرای حکم اعدام به اتهام ارتداد به دایره اجرای احکام ارسال شد. ولی فشار جامعه جهانی به ویژه کلیساهای مسیحی جهان باعث شد تا دیوانعالی کشور حکم اعدام او را باطل کند.

شایان ذکر می باشد که زمان برگزاری دادگاه به آنها ابلاغ نشده است و مشخص نیست چه عواقبی، این رای برای آنان از سوی قوه قضاییه ایران داشته باشد.