سه تن از شهروندان بهایی بند زنان زندان سمنان آزاد شدند

خبرگزاری هرنا – ژینوس نورانی پس از ۱ سال زندان، ندا مجیدی پس از ۵ ماه زندان به همراه کودک شیرخوارش و شهره اعظمی پس از بیش از ۶ ماه حبس از زندان مرکزی سمنان آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ژینوس نورانی پس از سپری کردن حبس ۱ ساله خود از بند زنان زندان مرکزی سمنان آزاد شد.

همچنین در‌‌ همان تاریخ ندا مجیدی که محکوم به ۶ ماه حبس بوده است با پرداخت ما به تفاوت ۱ ماهه به‌دلیل شرایط نامساعد نوزادش (سورنا) از زندان آزاد شد.

شهره اعظمی نیز که پیش‌تر به ۸ ماه زندان محکوم شده بود در روز یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ماه با قرار آزادی مشروط حدود ۵۰ روز زود‌تر از تاریخ آزادی خود از بند زنان زندان سمنان آزاد شد.

گفتنی است، ژینوس نورانی که طبق حکم دادگاه بدوی و تایید حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند روز یک شنبه ۷ خرداد ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم روانه زندان شده بود.

ندا مجیدی نیز طبق رای دادگاه تجدید نظر به ۴ میلیون تومان جریمه نقدی یا شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با دستگیری وی حکم حبس او و کودک شیرخوارش به مورد اجرا درآمد.

همچنین، شهره اعظمی که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود در دادگاه تجدید نظر استان سمنان به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اتهامی که شهره اعظمی بخاطر آن محکوم گردید “عضویت در جامعه بهای” ذکر شده بود.

خبرگزاری هرنا

http://hra-news.org/1389-01-27-05-24-07/15483-1.html