پس از گذشت دو ماه محل کسب شهروندان بهایی اهواز فک پلمب شد

محل کسب ۱۴ شهروند بهایی که پیشتر در تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۶ توسط مامورین اداره اماکن عمومی پلمب شده بود، فک پلمب شد.

به گزارش پیام نیوز (( بهائی نیوز سابق )) ، محل کسب ۱۵ شهروند بهایی در اهواز در تاریخ ۱۸ تیرماه پلمب شد که یکی از محل کسب فردای آن روز فک پلمب شد اما ۱۴ محل کسب دیگر پلمب ماند که در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ به دستور شفاهی اداره اماکن عمومی این شهر محل کسب بهائیان فک پلمب گردید. بنابر گزارشی که پیشتر منتشر شد محل کسب بهائیان این شهر از تاریخ ۱۸ تا ۲۲ تیرماه توسط مامورین اداره اماکن عمومی پلمب شد و با وجود پیگیری های مداوم صاحبان محل کسب، فک پلمب این اماکن پس از ۶۰ روز صورت گرفت. محل کسب شهروندان بهایی که توسط اداره اماکن پلمب شده بود عبارت اند از رستم درخشان، سام درخشان، سهراب فیروزمندی، فرزاد افشار، فرشید افشار، خسرو زهدی،ورقا درخشان، سهراب درخشان، جمشید نجفی، فیض الله قنواتیان ، کیانوش افشار ، بهروز زهدی، نصرالله قنواتیان، انیس و نفیس افشارزاده.
به گفته یک منبع آگاه به روی برگه های ابلاغیه عنوان شده بود» پلمب های صورت گرفته به دستور مقام قضایی و معاون دادستانی توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی بوده است».
در سال گذشته بیش از ۳۵۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.
در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.
پیشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با دیانت بهایی اعلام شده است . همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران بوده ایم. لازم به یادآوری است، طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.