آزادی کیوان رحیمیان، شهروند بهایی، از زندان رجایی شهر / تصاویر

کیوان رحیمیان، استاد زندانی دانشگاه بهائیان پس از تحمل پنچ سال حبس امروز در میان استقبال خانواده و دوستان از زندان رجایی شهرکرج آزاد شد.

به گزارش هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶، کیوان رحیمیان، استاد زندانی دانشگاه بهائیان پس از پنج سال حبس از زندان رجایی شهرکرج آزاد شد. کیوان رحیمیان از سال ۹۱ در زندان رجائی شهر تحمل حبس می نمود. آقای رحیمیان از اساتید دانشگاه مجازی بهاییان ایران در سال ۹۰ بازداشت و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۹۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. در زمان دادرسی پرونده همسر وی، خانم فرشته سبحانی ( رحیمیان) دراثر بیماری سرطان فوت کرد و پس از زندانی شدن آقای رحیمیان تنها فرزندشان -ژینا- از نعمت حضور والدین بی بهره ماند.

گفتنی است برادر کیوان رحیمیان، کامران رحیمیان نیز در جریان فعالیت و تدریس در دانشگاه مجازی بهاییان مورد اتهام قرار گرفته و به تحمل چهار سال حبس محکوم شده بود که در آخرین روزهای مرداد ماه سال جاری با اتمام زمان حبس از زندان آزاد شد.

همچنین همسر برادر کیوان رحیمیان، فاران حسامی نیز با اتهاماتی مشابه به چهار سال حبس محکوم شده است.

لازم به یادآوری است پدر کیوان رحیمیان در ۱۵ فروردین ۱۳۶۳باتفاق دو تن دیگر از چهره های سرشناس جامعه بهایی به دلیل باور به دیانت بهایی در زندان اوین اعدام شد.