مسیحیان فارسی زبان از باغ کلیسای پطرس اخراج شدند + ویدیو

تحت فشار “بت کلیا” نماینده مجلس شورای اسلامی، مسئول کلیسای حضرت پطرس از سه خانواده مسیحی غیر قومیتی ساکن باغ آن کلیسا خواسته بود تا پایان فروردین خانه های خود را تحویل دهند و آنجا را ترک نمایند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از منابع مسیحی پایتخت، سه خانواده مسیحی فارسی زبان که برای چند سال در خانه های باغ “کلیسای حضرت پطرس” در خیابان سی تیر تهران (قوام السلطنه) سکونت داشتند، قبل از پایان فروردین ماه مجبور به ترک خانه های خود شدند.

مطابق این گزارشات در اوایل بهمن ماه سال گذشته (ژانویه) مسئول کلیسای حضرت پطرس گفته بود که تا پایان فروردین ماه  مسیحیان غیر آشوری و ارمنی باید خانه های خود را تحویل دهند و محوطه باغ کلیسا را ترک نمایند. او درباره علت این دستور چیزی نگفته بود. ولی به طور خصوصی به این خانواده ها گفته بود چون آنهادر خانواده های مسلمان به دنیا آمده اند برای ماندن آنها در املاک کلیسا مشکلات و موانعی وجود دارد.

باغ کلیسای پطرس در جوار کلیسای حضرت پطرس در خیابان سی تیر در مرکز قدیمی تهران قرار دارد و اداره امور آن با کشیش آشوری “سرگیس بنیامین” است. این کلیسا از مجموعه کلیساهای انجیلی تهران می باشد. تاسیس آن مطابق نوشته روی تابلوی سردرش به سال 1876 میلادی باز می گردد ( 137 سال قبل).

ساختمان این کلیسا از بناهائی است که دارای ارزش تاریخی و معماری می باشند. ساختمان کلیسای حضرت پطرس دارای سبک معماری قاجاری است و در سال 1379 به عنوان یکی از آثار ملی کشور رسما به ثبت رسیده است. این ساختمان و باغ آن به همراه خانه قوام السلطنه نخست وزیر قدیمی ایران، بسیار مورد توجه ایرانگردان و جهانگردان می باشند. ( در ویدیوی زیر عکسهائی از ساختمان و باغ کلیسای حضرت پطرس را می توانید ببینید.)

http://www.youtube.com/watch?v=lKhp1LQISx4&feature=player_detailpage

در محوطه وسیع  باغ مذکور در مجموع 8 باب منزل مسکونی وجود دارد که سه خانواده آشوری، دو خانواده ارمنی و سه خانواده مسیحی غیر قومیتی تا پیش از این در آن ساکن بودند.

بازهم مرد هزار چهره

همین منابع مسیحی می گویند که یوناتان بت کلیا که عنوان نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی را با خود یدک می کشد در یک سال گذشته تلاش زیادی برای بریدن پای نوکیشان مسیحی از کلیساهای انجیلی تهران، به کار برده است. این اخراج خانواده های مسیحی فارسی زبان نیز از اقدامات او در این راستا می باشد.

یک منبع مسیحی در این مورد می گوید با گوش خود شنیده است که در یکی از جلسات سالانه دعای وحدت که به طور مشترک توسط کلیساهای ارمنی و آشوری برپا می شود، بت کلیا با یکی از کشیشان انجیلی بلند بلند بحث می کرد و عاقبت سر او داد زد و گفت: «من کلیسای تو را از بسته شدن نجات می دهم به شرط اینکه طرف فارسها نروی!»

در سال گذشته با هدایت بت کلیا و هم دستانش کلیسای عمانوئیل تهران ابتدا تعطیل شد و پس از آنکه رهبر کلیسا و مشایخ فعال آن از ورود به کلیسا منع شدند و در واقع کلیسا ی مذکور از روح  خالی شد، اجازه بازگشائی آن را بدون کشیش و واعظ ثابت دادند تا فقط نمایش بدهند که کلیسا باز است.

عده ای ازمسیحیان تهران به اف سی ان ان گفته اند: بت کلیا با دادن وعده برای بازسازی کلیساهای دوردست و گرفتن برخی امکانات ساده  برای آنها تلاش می کند تا نشان دهد که نماینده فعالی برای آشوری ها می باشد. او این اقدامات را می کند تا دستش برای انجام ماموریت بی روح کردن و بی محتوا نمودن کلیساهای فعال و قوی در تهران و شهرهای بزرگ بدون مخالفت جدی باز باشد.