فراکسیون اهل سنت مجلس، رئیس جمهور و رئیس مجلس را مقصر عدم دعوت از بزرگان اهل سنت در جلسه تحلیف حسن روحانی دانست

رسول خضری گفت: فراکسیون اهل سنت مجلس نامه اعتراضی مبنی بر دعوت نشدن از علماء و بزرگان و نام‌داران اهل سنت به مراسم تحلیف ریاست جمهوری تنظیم نموده و فردا سه شنبه تحویل رئیس جمهور و رئیس مجلس می‌دهد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از سنی دیلی، نماینده مردم‌ سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با گلایه از دعوت نشدن بزرگان و نام‌داران اهل سنت کشور به مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اذعان کرد: ما در فراکسیون اهل سنت دیروز یک شنبه درباره همین موضوع جلسه چهار ساعته‌ای با وزیر کشور داشتیم. واقعیت این است بیانیه‌ای از طرف فراکسیون اهل سنت تنظیم شده و به صورت جدی هم از رئیس مجلس و هم از رئیس جمهور گلایه شده است.

وی ادامه داد: لیست مهمانان به صورت مشترک داده شده و هم رئیس جمهور و هم رئیس مجلس در این قضیه مقصر هستند.

وی افزود: از همه نمایندگان‌ ادیان در این مراسم‌حضور داشتند و باید حداقل چندین‌ نفر از نمایندگان اهل سنت هم حضور پیدا می کردند. می‌توانستند از بزرگانی هم‌چون‌ مولانا عبدالحمید و یا ماموستا محمودی مفتی اعظم اهل سنت و امام جمعه پیرانشهر و اشخاص برجسته دیگر دعوت به عمل می‌آمد.

خضری با گلایه از دعوت نکردن از جهان پهلوان سیامند رحمان، پهلوان کُرد اشنویه‌ای به مراسم تحلیف گفت: گلایه دیگر حضور نیافتن ورزشکاران بزرگی هم‌چون سیامند رحمان‌، قهرمان پارالمپیک و جهان که کُرد و اهل سنت است و شایسته بود‌ به این مراسم دعوت می‌شد.

وی تصریح کرد: ما به شدت از این بابت گلایه داریم و چون می‌خواهیم به اجبار همه آن را امضاء نمایند و سه شنبه تحویل رئیس مجلس و رئیس جمهور داده شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ترکیب احتمالی کابینه دوازهم ریاست جمهوری گفت: هنوز امیدواریم رئیس جمهور از کُردها و اهل سنت در کابینه استفاده نماید.

وی افزود: هنوز هم دیر نشده و ما می‌خواهیم که رئیس جمهور در این لحضات تاریخی از وزیر کُرد و وزیر اهل سنت در کابینه بهره ببرد. وی خاطرنشان کرد: موضوع دعوت نکردن از اهل سنت به مراسم تحلیف موضوع جبران ناپذیری است اما حداقل رئیس جمهور با انتخاب یک‌ وزیر اهل سنت می‌تواند قدری این جریان را جبران کند‌.