تاکید مجدد مولانا گرگیج بر استفاده از شایستگان اهل سنت در کابینه دولت دوازدهم

مولانامحمدحسین گرگیج با توجه به مراسم تنفیذ دکترروحانی به بیان برخی از مطالبات و انتظارات جامعه اهل سنت پرداختند و بار دیگر بر لزوم مشارکت اهل سنت در مدیریت های کلان کشور تاکید کردند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از کمپین فعالین بلوچ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر در بخشی از خطبه های جمعه ( ۱۳ مرداد ۹۶) این شهرستان با اشاره به مراسم تنفیذ دکتر روحانی با بیان اینکه ” اهل سنت کشور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نقش مهم و اساسی ایفا کردند” خاطرنشان ساختند: جمعیت اهل سنت در کشور قابل ملاحظه است پس باید به حق این قشر از جامعه توجه شود و توقع ما این است که از وزارت تا سفارت سهمی داشته باشیم. مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه افزودند: مسئولین کشور اذعان دارند که شش میلیون رای انتخابات ریاست جمهوری متعلق به اهل سنت بودند، گلایه ما این است که در مراسم تنفیذ روزگذشته رییس جمهور، اهل سنت حتی یک نماینده هم نداشتند و انتظار داشتیم که در هنگام تنفیذ چند چهره سرشناس اهل سنت حضور داشته باشند زیرا رییس جمهور متعلق به تمامی اقشار و مذاهب است.

ایشان با تاکید بر اینکه “رییس جمهور متعلق به عموم مردم است” گفتند: رییس جمهور باید خادم ملت اعم از همه اقشار و مذاهب باشد، جامعه اهل سنت انتظار دارند در کابینه دولت جدید وزیر، استاندار، مدیر کل و معاون داشته باشند زیرا این حق مسلم شهروندان اهل سنت است.

ایشان با بیان اینکه ” در توزیع استخدام ها باید توازن و عدالت صورت گیرد” اظهار داشتند: همان طور که در زمان توزیع کوپن ها به قشر و مذهب شهروندان توجه نشد در تقسیم پست ها نیز باید این گونه عمل شود، اگر حق اهل سنت رعایت نشود و از شایستگان شان استفاده نکنند می توانیم رییس جمهور را در این زمینه بازخواست کنیم.

خطیب جمعه اهل سنت آزادشهر ضمن اظهار امیدواری بر پایبندی دکتر روحانی به وعده های انتخاباتی و استفاده از نخبگان اقشار و مذاهب مختلف کشور گفتند: مطالبه حقوق قانونی و آزادی بیان حق مسلم ما است، به مولانا عبدالحمید وعده هایی مبنی بر استفاده از نخبگان اهل سنت داده شده است پس انتظار داریم به این وعده ها عمل شود، اگر قبل از انتخابات به ما وعده دادید پس باید به این قول ها پایبند باشید، علما و اندیشمندان اهل سنت نیز موظفند از حقوق اهل سنت در تمامی میادین دفاع کنند.

ایشان در پایان این بخش از سخنانشان تاکید کردند: باید از توانمندان اهل سنت در مدیریت های کلان کشور استفاده شوند و توقع داریم چندین سفیر در خارج از کشور داشته باشیم، اهل سنت امانت دار و توان مند هستند که قدرت اجرایی بالقوه دارند پس باید از آنان کار گرفته شود.