ورقا مهدیزاده و شیوا اخلاقی جهت اجرای حکم به زندان عادل آباد منتقل شدند

ورقا مهدیزاده وشیوا اخلاقی زوج بهایی ساکن شیراز که طی یک سال گذشته دومین بار بازداشت شدند پس از حضور در دادگاه انقلاب شیراز به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.

به گزارش حقوق بشر در ایران بنقل از بهایی نیوز این دو شهروند بهایی پیشتر در تاریخ یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات سپاه در منزلشان بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه شیراز منتقل شدند و پس از حضور در دادگاه جهت اجرای حکم هشت ماه محکومیت به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند. شیوا اخلاقی و ورقا مهدیزاده پیشتر در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ در خیابان توسط ماموران امنیتی به نحوی خشن بازداشت شدند و پس از هفده روز بازجویی با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و در مهر ماه ۱۳۹۵ در دادگاه بدوی محاکمه شدند و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ نیز با تایید حکم هشت ماه محکومیت برای هر کدام این دو شهروند بهایی را محکوم به حبس تعزیری کردند. به گفته یک منبع مطلع  اتهامی که اطلاعات سپاه

به این دو جوان بهایی وارد کرده است انتشار عکس هایی در فضای مجازی بوده که این اتهام بی اساس هست چون مراجعه کنندگان عکس های که در این آتلیه گرفته بودند را در فضای مجازی پخش می کردند و اصولا هیچ مسئولیتی برعهده آقای مهدی زاده و همسرشان خانم اخلاقی نبوده اما به دلیل اینکه این دو بهایی هستند فشار برآنها از این طریق وارد کردند و پس از اینکه بازداشت شدند محل کسبشان نیز پلمب شد.» ماموران امنیتی اطلاعات سپاه پس از بازداشت این دو شهروند بهایی ساکن شیراز آنان را به منازلشان منتقل کرده و تمامی محل زندگی آنان را مورد تفتیش قرار داده و اموال شخصی آنان از جمله لپ تاپ، موبایل ، کتابهای مذهبی و غیرمذهبی ودیگروسایل شخصی آنان را توقیف کرده اند. دادگاه انقلاب شیراز با اشاره به اینکه این افراد بهایی هستند وخانواده آنان نیز از فعالین بهایی در این استان معرفی شده اند حکم هشت ماه محکومیت را صادر کرده است. به گفته یک منبع مطلع درخصوص بازداشت دوم این زوج بهایی به بهایی نیوز « در حالیکه صاحب ملکِ آتلیه برای پایان بخشیدن به قرارداد خود با این آتلیه از سوی اطلاعات سپاه تحت فشار بود و این زوج منتظر احضار برای رفتن به زندان بودند ناگهان درظهر دوازدهم تیرماه نود و شش مجددا ماموران اطلاعات سپاه به محل کار و منزل این زوج بهایی رفتند و مجددا آنان را باز به دلایلی ظاهرا صنفی دستگیر و آتلیه عکاسیشان را هم پلمپ کردند. این بار بهانه فرستادن عکاس به مراسم جشن عروسی ای بود که در آن مردان و زنان دعوت شده در یک سالن، کنار هم حضور داشته اند. در شب اول بازداشت، خانم اخلاقی یک تماس تلفنی داشته و از سلامت خود خبر داده اند. با وجودیکه ایشان تلفنی گفتند که بازجو گفته است که ما با شما کار نداریم و فردا آزاد خواهی شد اما آنان به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده اند.» این منبع آگاه افزود که :« حکم هشت ماه محکومیت این شهروند بهایی مربوط به پرونده اول آنان بوده و ماموران امنیتی عنوان کرده اند که پرونده دوم این دو شهروند بهایی منع تعقیب خورده است.» در بهمن ۱۳۹۴ این دو شهروند بهایی به همراه هشت بهایی دیگر توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.