نوید معلم، شهروند بهایی به مرخصی اعزام شد

روز جاری، نوید معلم شهروند بهایی از زندانی گنبد کاووس به مرخصی سه روزه اعزام شد. آقای معلم دوره حبس ۱ سال و ۶ ماهه خود را در زندان این شهر می گذراند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری، پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، نوید معلم شهروند بهایی محبوس در زندان مجتمع گنبد گاووس به مرخصی سه روزه اعزام شد. این در حالی است که در روزهای گذشته دست کم ۹ شهروند بهایی در این استان راهی زندان شدند.

نوید معلم شهروند بهایی، ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱ در شهرستان مینودشت بازداشت و در سال ۱۳۹۴، در دادگاه بدوی، از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب گرگان در یک روند مخدوش و پرابهام قضایی با اتهامات کلیشه ای “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق عضویت در تشکیلات غیرقانونی و مشارکت در اجرای طرح روحی در سطح استان گلستان” و “همکاری با دول متخاصم از طریق کمک و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف فرقه گرایانه و ضد اسلامی و ضد شیعی دولت های مستکبر و متخاصم“ به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. اما این حکم در مرحله تجدید نظر به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

این شهروند بهایی ۲۲ اسفندماه ۹۵ برای تحمل حبس بازداشت و به زندان مجتمع گنبدکاووس منتقل شد.

لازم به یادآوری است درسال ۱۳۹۴، نوید معلم به همراه بیست و سه شهروند بهایی دیگر از جمله همسر خود کاملیا بیدلیان از شهرهای گرگان، مینودشت و گنبد کاووس، از سوی دادگاه انقلاب استان گلستان در مرحله بدوی در مجموع به ۱۹۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند هر چند این احکام در مرحله تجدید نظر کاهش یافت.

گفتنی است، در روزهای گذشته دست کم ۹ شهروند بهایی در این استان گلستان راهی زندان شدند؛ مریم دهقان یزدلی (ساکن گرگان، محکوم به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری)، مژده ظهوری (فهندژ)، (ساکن گرگان، محکوم به تحمل ۱ سال و ۹ ماه حبس تعزیری)، فرحناز تبیانیان (فرح ثنائی)، (ساکن گرگان، محکوم به تحمل ۱ سال و ۹ ماه حبس تعزیری)، هوشمند دهقان یزدلی، (ساکن گرگان، محکوم به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری) شیدا قدوسی، (ساکن گرگان، در مرحله بدوی به ۱۱ سال حبس محکوم شد ولی از حکم تجدید نظر او خبری در دست نیست.)، پونه ثنائی( تیموری)، (ساکن گرگان، محکوم به تحمل ۱ سال و ۹ ماه حبس تعزیری)، نازی تحقیقی، (ساکن گرگان، محکوم به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری)، پریسا شهیدی (ساکن گرگان، محکوم به ۱ سال و ۹ ماه حبس تعزیری ) و میترا نوری (ساکن گرگان، محکوم به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری) در پی مراجعه ماموران امنیتی یا معرفی خود به مرجع قضایی برای اجرای حکم راهی زندان امیرآباد شده بودند.