واکنش ائمه جمعه سیستان و بلوچستان به افزایش دما و بی تفاوتی مسئولین

ائمه جمعه اهل سنت خواستار رسیدگی “مشکل افزایش دما” و ” افت ولتاژ برق” و “محاسبه تعرفه برق جنوب استان بر اساس مناطق گرمسیر یک” شدند.


به گزارش کمپین فعالین بلوچ، چند تن از ائمه جمعه استان نسبت به افزایش دما و بی تفاوتی مسئولین واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی مسئولین شدند. مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به افزایش دما گفتند:” مردم استان در هفته‌ای که گذشت گرمای شدیدی را تحمل کردند و در برخی مناطق به‌خاطر مصرف بالا، برق با نارسایی‌هایی مواجه شد که از مسئولین برق می‌خواهم به این مشکل مردم رسیدگی کنند”.
وی همچنین، خواستار کاهش تعرفه‌های برق در استان، به‌ ویژه در مناطقی که بیشتر با گرمای هوا مواجه‌اند، شدند.
مولوی طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور ایزانشهر و مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه مسجد الزهراء ایرانشهر با توجه به گرامای بی سابقه و بالا بودن تعرفه برق خواستار محاسبه تعرفه برق استان به حساب “گرمسیر یک” شدند و گفتند:” انتظار می‌رود تعرفه‌های برق این استان را همچون استان هرمزگان محاسبه کنند.”
در روزهای اخیر با گرمای بی سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان مردمان این مناطق با مشکلات زیادی از جمله ” آتش سوزی نخلستان در نیکشهر” ، “افت ولتاژ برق”، “انفجار و آتش سوزی در کنتور و ترانس های برق” و… شده است.