تلاش سپاه برای نظامی‌تر کردن نهادهای دینی

طلاب و روحانیون حوزه علمیه تهران به عضویت تشکیلات بسیج درآمدند و کاظم صدیقی به عناون رییس آنها منصوب شد.

به گزارش «محبت نیوز» علی سعیدی نمانیده علی خامنه‌ای در سپاه گفته دشمنان امروز در پی «انقلابی زدائی» از واژه‌هایی چون آزادی و استقلال و انقلابی زدائی از مقدسات دینی، نهادهای انقلابی، مساجد، هیات و شخصیت‌ها هستند و روحانیت باید در برابر این توطئه‌ها رسالت خطیری در هدایت فکری جامعه بر دوش دارند.
سخنان سعیدی در مراسم افتتاح «بسیج اساتید حوزه علمیه تهران» صورت گرفته و در همین مراسم کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و عضو شورای حوزه علمیه استان با حکم نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان «مسئول بسیج اساتید حوزه تهران» منصوب شد و روحانیون و طلاب حاضر در این مراسم فرم‎های مربوط به عضویت در بسیج اساتید را پر کردند که در آنها متعهد می‎شدند برای انجام هرگونه فعالیت فرهنگی و انقلابی اعلام کردند.

به ویژه در سال‌های گذشته برنامه‎ریزی برای افزایش شمار روحانیون عضو سپاه و بسیج بیشتر شده است. عضویت طلاب در بسیج برای آنها امتیازات زیادی در پی دارد از جمله آنکه فرصت پیدا می‌کنند تا به جای رفتن به ماموریت‌های تبلیغی در نقاط دوردست ایران عضو سازمان‌ها و تشکیلات نظامی شوند و در مرکز شهرها خدمت تبلیغی کنند.
از ابتدای سال ۱۳۹۶ برنامه‎ریزی برای نظامی کردن محیط‌های حوزوی سرعت بیشتری گرفته است. بتازگی چند قرارگاه‌ها و کانون‌ فرهنگی جهت افزایش همکاری بین بسیج و حوزه علمیه خواهران نیز توسط شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران از سوی معاونت فرهنگی این تشکیلات شروع به کار کرده است و در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد.