پلمب محل کسب احسان الله شارقی شهروند بهایی ساکن کرج

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز محل کسب احسان الله شارقی یکی از شهروندان بهایی واقع در گوهردشت کرج توسط ماموران دولتی پلمب و اجناس محل کسب ایشان با وجود داشتن فاکتورهای خرید به عنوان قاچاق کالا ثبت شد.

بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز ماموران اداره تعزیزات حکومتی استان البرز ( کرج) به همراه بازرس اداره اصناف استان البرز، دو مامور انتظامی و همچنین قاضی سیار در تاریخ ۱۹اسفند ۱۳۹۵ با مراجعه به محل کسب احسان الله شارقی با سوال از عقیده مذهبی وی و همچنین پلمب محل کسب اجناس حاضر در این مکان را با وجود داشتن فاکتورهای خرید به عنوان قاچاق کالا ثبت کرد و به گفته منابع مطلع این اجناس به جهت مصادره ثبت شده است.
به گفته یک منبع مطلع “این افراد با حضور قاضی سیار آقای خان زاده حضور داشتند و نکته جالب توجه تر این بود که اداره تعزیرات حکومتی و معاونت آگاهی نیروی انتظامی در طرح مشترک نظارت و بازرسی ، با برگه بازرسی اتاق اصناف که عملا یک تشکل خصوصی برآمده از اتحادیه های صنفی هست ، اقدام به این کار می کنند”.

طی دو ماه اخیر پلمب و همچنین مصادره اموال شهروندان بهایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
به گفته بعضی از منابع مطلع و گزارشات موجود در خبرگزاری بهایی نیوز طی دو ماه اخیر اموال دستکم ۱۲ محل کسب بهائیان در استان البرز ( کرج) ضمن پلمب ، اموالشان مصادره شده است.
خبرگزاری بهایی نیوز پیشتر دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی را مقابله نیروهای امنیتی با اعیاد دیانت بهایی در تعطیلی مذهبی ۹ روز دیانت بهایی اعلام کرده است و همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران پس از ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده ایم. طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

بنابر گفته این منبع مطلع سازمان های دولتی و رسمی متولی طرح بازرسی نمی باشند و همانطور که در تصویر خبری این سند نیز دیده می شود گزارش رسمی بازرسی انجام شده با سربرگ اتاق اصناف نیز صادر شده است.