دیدار نمایندگان مسیحی مجلس شورای اسلامی با وزیر اطلاعات

گروهی از نمایندگان مسیحی مجلس شورای اسلامی با وزیر اطلاعات دیدار کردند، دیداری که دو طرف در آن به تعریف و تمجید از یکدیگر پرداخته و به این نتیجه رسیدند که ایران رنگین کمان اقلیت‌های دینی است!

به گزارش«محبت نیوز» وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مسیحی شورای اسلامی گزارش‌های بین‌المللی از سرکوب اقلیت‌های دینی و مذهبی و اقلیت ستیزی در ایران را واهی خوانده و مدعی شده، «اینکه اقلیت‌های دینی در کشور آرامش داشته و ابراز رضایت می‌کنند برای ما یک ارزش دینی است».

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در اظهاراتی مبهم تفکیک قومی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ویژگی منحصر به فرد و از الطاف نظام جمهوری اسلامی نسبت به شهروندان غیرمسلمان دانسته و گفته اینکه نمایندگان ارمنی و آشوری در مجلس به لحاظ قومی تفکیک شده‌اند باعث می‌شود که اقلیت‌های دینی احساس تعلق بیشتری نسبت به کشور و میهن خود داشته باشند.

وزیر اطلاعات گفته «اگر از نگاه قانونی با یک نفر مسیحی در قبال تخطی صورت گرفته برخورد می‌شود، دلیل بر عدم آزادی مذهبی یا دشمنی میان اسلام و مسیحیت نیست».

علوی اشاره‌ای به دستگیری گسترده نوکیشان مسیحی در ایران نکرده، اما گفته اگر از نگاه قانونی با یک نفر مسیحی در قبال تخطی صورت گرفته برخورد می‌شود، دلیل بر عدم آزادی مذهبی یا دشمنی میان اسلام و مسیحیت نیست.

در این جلسه کارن خانلری و آبرامیان (نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی)، بت کلیا (نماینده آشوری در مجلس شورای اسلامی) و اسقفها آشکاریان، چفتچیان، کاشجیان داودیان (ارامنه منی ارتدوکس و کاتولیک) میرام و بنیامین (آشوری) حضور داشتند که همگی آنها دسته جمعی از اقدامات وزارت اطلاعات تشکر کردند و گفته‌اند ایران رنگین کمان زیبایی است که از زندگی ادیان مختلف در صلح و آرامش و آسایش است.

سخنران این هیات گفته همواره از هم‌کیشان خارجی خود دعوت کرده‌ایم تا برای لمس واقعیت‌های موجود به ایران سفر کنند تا سموم ناشی از تبلیغات سوء را از اذهان خود بزدایند و شاهد عینی آزادی در ایران باشند.

وزیر اطلاعات نیز ضمن و تشکر از آنها در مقابل انتقادات به جمهوری اسلامی گفته «از اینکه در دفاع از حق خود کوتاه نیامدید و با زبان خود بیانگر حقایق واقعی داخل کشور بوده‌اید تشکر می‌کنم چرا که شما از مظلوم دفاع و حقیقت را بیان کرده‌اید».

آنها تاکید کردند ارامنه در هر منطقه‌ای ساکن بوده‌اند شهروندانی وفادار به حساب آمده‌اند و خالصانه‌ترین داشته‌های خود را تقدیم کشورشان کرده‌اند.