اخراج پویا اعظمی از دانشگاه به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز پویا اعظمی اقجه شهروند بهایی ساکن تهران به دلیل باورمند بودن به آئین بهایی از دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اخراج شد.

بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز پویا اعظمی در آخرین امتحان ترم توسط مسئولین دانشگاه از سر امتحان محروم شد و به وی اعلام کردند که به دلیل بهایی بودن حق تحصیل در این دانشگاه را ندارد.
این شهروند بهایی محروم از تحصیل که در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی عمران تحصیل می کرد پس از گذراندن یک ترم در دی ماه امسال از دانشگاه اخراج شده است.
به گفته یک منبع مطلع این دانشجوی محروم از تحصیل با مراجعه به حراست دانشگاه جهت پیگیری وضعیت خود به نتیجه ی نرسید و جوابی به وی ندادند.
پیشتر نیز پنج شهروند بهایی دیگر در این دانشگاه طی ماههای اخیر به دلیل باورمند بودن به دیانت بهایی از دانشگاه رودهن اخراج شده اند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ی ششم اسفند ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.
بر اساس بند سوم این مصوبه، نه تنها باید از ثبت نام بهاییان در دانشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید بلکه چنان‌چه هویت بهایی فردی بعد از ثبت نام و “هنگام تحصیل” نیز احراز گردد، باید از تحصیل محروم شود.
محرومیت شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی در ایران به صورت سیستماتیک اجرا شده است.