آغاز تحصن بيش از ۱۰۰ نفر از وابستگان و خانواده هاي محکومين به اعدام اهل سنت در پارک شهر تهران

ارسال خبر توسط  حسین حقیقی‌    Hossein haghighiMinaAhadi-480w

آغاز تحصن بيش از ۱۰۰ نفر از وابستگان و خانواده هاي محکومين به اعدام اهل سنت در پارک شهر  تهران

 ۱۰۰ نفر از خانواده هاي محکومين به اعدام اهل سنت٬ امشب در پارک شهر تحصن ميکنند.

فردا دوشنبه  در مقابل دفتر روحاني و پس فردا سه شنبه تحصن در مقابل بيت رهبري

رسانه شماييد . لطفا خبررساني کنيد! به ياري اين خانواده ها بشتابيد.

همانگونه که قبلا به اطلاع رسانديم٬ قرار بود امروز خانواده هاي دردمند محکومين به اعدام از کردستان راهي تهران شده و با محسني اژه اي ملاقات کنند. طبق خبري که به ما رسيده٬ اين ملاقات امروز انجام گرفت. سه نماينده از طرف بيش از صد نفر خانواده به دفتر اژه اي رفته و با او مذاکره ميکنند. خانواده ها از حضور رسانه هاي بين المللي و تهيه گزارش از اين حرکت حرف ميزنند.  بعد از يکساعت گفتگو٬ اژه ي ميگويد نامه محرمانه اي ميدهم٬ ببريد زندان رجايي شهر.من در اينجا نوشته ام که به فرزندان شما کمک کنند. خانواده ها به رجايي شهر مراجعه ميکنند و نامه را تحويل ميدهند٬ مسئولين زندان ميگويند اينجا متن نامه قاضي مقيسه را مجددا اژه اي براي ما  فرستاده و نامه را به نمايندگان خانواده ها نشان ميدهند و ميگويند  معناي اين نامه اينست که ما بايد فرزندان محکوم به اعدام شما  را به سلول انفرادي منتقل کنيم و همان کاري را که بکنيم که مشغول آن هستيم.

خانواده ها از اين رفتار شنيع و وقيحانه اژه اي بسيار عصباني هستند و همين امشب  رهسپار پارک شهر شده و با برپا کردن چادر و تهيه امکانات اوليه ٬ در آنجا اطراق کرده و اعلام تحصن کردند.

مادران و پدران و افراد فاميل اين محکومين به اعدام مصمم هستند دوشنبه در مقابل دفتر روحاني و سه شنبه در مقابل بيت رهبري تجمع کنند. از جوانان در ايران٬ دانشجويان ٬ کارگران و زنان و همه مردم معترض در تهران دعوت ميکنيم با همراهي با خانواده ها کمک کنند جان عزيزان اينها نجات يابد. ما نبايد بگذاريم ۲۶ جوان را اعدام کنند. اين جنايت است وبايد به آن اعتراض شود.

آخرين اخبار از محکومين به اعدام

در اطلاعيه قبلي کميته عليه اعدام از آخرين تماس با زندان و يورش گارد ويژه خبر داديم. اکنون خبر رسيد  که حدود ساعت حدود سه بعد از ظهر روز يکشنبه به وقت ايران٬   چند صد نفرنيرو ي نظامي به همراه رئيس و معاون زندان٬ حتي رئيس بهداري ٬ همه و همه به بند ۱۰ يورش بردند. زندانيان ميگويند٬ اينها مجهز به  گاز اشک آور٬ کلاه خود٬ به همراه  شش سگ وحشي وارد بند ۱۰ اندرزگاه  شدند و تو گويي قرار است جنگي در اينجا اتفاق بيفتد٬ عربده  کشيده و گفتند شما را به سلول انفرادي ميبريم. حتي  مرداني رييس زندان  گفت حمام خون راه مي اندازم و شما را انتقال ميدهم.

زندانيان اعتراض ميکنند و ميگويند: ما که قصد جنگ نداريم٬ فقط ميخواهيم همين جا بمانيم و اگر قرار است اعدام شويم٬ همين جا ما را اعدام کنيد.

بالاخره رئيس زندان ميگويد آمده ايم٬ دو نفري را ببريم که از دو روز قبل از انتقال سر باز  زده اند٬ و آن دو نفر٬ خالد ويسي و مختار رحيمي  براي جلوگيري از درگيري و  زخمي و يا کشته شدن ديگران٬ داوطلبانه جلو آمده و ميگويند٬ ما با شما مياييم. و اين لشکر بزرگ مسلح به انواع سلاح و گاز اشک آور و سگ و کلاه خود و … سالن را ترک ميکنند.

زندانيان ميگويند هر لحظه ممکنست بيايند و بقيه را نيز ببرند. رئيس زندان ميگويد دستور انتقال همه بيست نفر محکوم به اعدام آمده است و بتدريج همه را منتقل خواهيم کرد.

کميته بين المللي عليه اعدام از همگان دعوت ميکند در اين نبرد مهم و نابرابر بين خانواده ها و محکومين به اعدام و رژيم تا دندان مسلح و بيرحم اسلامي٬ فعالانه  شرکت کرده و بهر طريق ممکن از اين مبارزه عليه اعدام دفاع کنند. ما از مردم تهران دعوت ميکنيم اين خانواده ها را تنها نگذارند.

از وبلاگ نويسان ٬ جوانان و مخالفين اعدام دعوت ميکنيم خبررساني کرده و خود را در اين حرکت سهيم و شريک کنند.

کميته بين المللي عليه اعدام

۲۹ سپتامبر ۲۰۱٣